lauantai 12. tammikuuta 2013

200 päivää lähtöön osa 2

Elikkäs tässä tämä kakkososa kun lentokoneen nousemiseen on n. 200 päivää. Tässä postauksessa kerron enemmänkin siitä mitä tällä hetkellä odotan eniten.

1. Amerikka
Odotan sitä kun laskeudun Amerikkaan ja saan astua siihen maahan mihin olen monta monta vuotta halunnut päästä. Sekoan varmaankin jo siinä vaiheessa kun sanotaan, että lennämme Amerikan lentotilassa tai ainakin siinä vaiheessa kun lähden lentokoneesta. Haluan myöskin tekemään jo kaikenlaisia Amerikkajuttuja, olemaan vähän kuin Amerikkalainen. 

2. Host perhe
Se kun näen mun host perheen ensimmäistä kertaa lentokentällä! Sinäänsä vähän jännittävää, mutta kyllä se on yksi isoimmista asioista mitä nyt odotan. Vaikka olisinkin puhunut perheeni kanssa aikaisemmin, se on kuitenkin ihan eri asia nähdä kasvokkain. Haluaisin jo tietää minne päin olen lähdössä ja ketä kuuluu mun host perheeseen! Odotan myös taloni näkemistä. Tuntuu oudolta ajatella minulle tulevan siitä toinen koti melkein vuodeksi.

3. Shoppailu
Kaikki uudet ja ihanat vaatekaupat! Jos onnistun olemaan pakkaamatta paljon tavaraa matkalaukkuun, niin voin antaa itselleni luvan shoppailla ja oikein kunnolla! Tai no, vaikken sitä lupaa itselleni antaisikaan saatan vanhingossa ostella vähän liikaakin... Taitaa tulla lievät matkalaukun ylipainomaksut kun palaan Suomeen. Onneksi sitä ei tarvitse murehtia vielä, koska en ole sinne Amerikkaan saakka vielä päässytkään.

4. Kaverit
En haluaisi ihan yksinäinen olla koko vuotta, joten odotan kavereita! Olen aika sosiaallinen, että kyllä uskon ainakin muutaman kaverin jostain saavan. Pelottaa vaan, jos en ymmärräkkään yhtään mitään mitä mulle puhutaan ja sit kaikki ajattelee mun olevan mykkä kun en osaa vastata. Hyi mikä mielikuva... Ehkäpä pyyhin sen mielestä ja rupean opiskelemaan ahkerammin englantia! 

5. Ruoka
Vaikka kerroin olevani todella nirso ruuan suhteen, tykkään kuitenkin vähän liiankin paljon syömisestä joten odotan minkälaisia pöperöitä siellä syödään. Toivoisin host perheeni syövän terveellisesti, myös kaikenlaisia hedelmiä ja vihanneksi vaikken niistä niin hirmuisesti pidäkkään... Kuitenkin jos aamupala on hampurilainen ja päiväruoka on pitsa niin taidan tulla jenkeistä takaisin 200 kiloisena. Okei, en kyllä varmasti tule, mutta siitä lisää myöhemmin.

6. Koulu
Haluan päästä kokemaan sen aidon Amerikkalaisen koulun! Jos päädyn isoon kouluun, tulen eksymään sillä varmaankin joka päivä, mutta samapa tuo toivottavasti se hyväksytään tälläiseltä tietämättömältä vaihtarilta. Olisi kivaa, jos kouluni yhteydessä toimisi monia harrastusmahdollisuuksia, niin kuin monissa Amerikkalaisissa kouluissa. Ja haluaisin collegepaidan missä lukisi kouluni nimi! Muutenkin olisi kivaa viettää iltoja kannustamassa kavereiden kanssa esim. koulun jalkapallojoukkuetta!

Tätä postausta kirjoittaessa tuli sellainen fiilis, että Amerikkaan ja heti! Ääks kuitenkin lähtö on vähän pelottavankin lähellä, ensin selviän vielä kolme koeviikkoa ja sitten nautin kesälomasta. Sitten mun lentokone nousee!

15 kommenttia:

  1. tosi kivat nää kaks postausta :) mulla on tosi paljo samoja pelkoja ja odotuksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh että joku muukin vaihtari samaistuu mun kanssa :D ja kiitos!

      Poista
  2. Hah nää kaks postausta on tosi hyviä ::) Ite oon tienny jo puol vuotta että lähen vaihtoon, nyt mulla on perhekin ja ää. Mulla on pikkusen vajaa olo koska en oo vielä yhtään miettiny tämmösiä, mun asenne on että meen sinne ja nään sitte mitä tapahtuu.. nyt rupes ekaa kertaa mietityttämään :) Kiitos näistä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :)!! Varmaan tosi ihanaa kun tietää jo perheenkin! Mun pitäis ottaa varmaan susta mallia, koska tuntuu että mietin ihan liikaa :)

      Poista
  3. Sulla on ihana blogi ! :) Toivottavasti jatkat tätä lähtöön saakka ja viälä Amerikassa (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos :)! Ja tarkoitus olisi jatkaa ;)

      Poista
  4. Hei mikä sun enkunnumero on? Miettisitkö jotai muutakin maata vai oliko ihan itsestään selvää että lähet usaan? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt lukiossa mulla on ollu vaan yks enkun kurssi ja sain siitä 6 :D Hups... Ja kyllä se aika selvä tais olla että lähden jenkkeihin, sen verran jenkkifani taidan olla :)

      Poista
  5. Jee taas yks vaihtariblogi lisää! :) Ite kans lähössä nyt tänä vuonna jenkkeihin mut AFSn kautta!
    Ja tosi samat odotukset mullaki! :D can't wait varsinki ton perheen suhteen...

    maijausa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihanaa näitä vaihtariblogeja tulee nyt jo ihan hullusti, JEE!! Ja joo tosiaan lähen kans AFSn kautta, että toivottavasti törmäillään :)!

      Poista
  6. Liityin lukijaks, oon itekki lähös vaihtoon Jenkkeihi, mut Exploriuksen kaut!


    http://jenkkihetkia.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo kiitos :) Meen ihan just kattelemaan myös sun blogia !

      Poista
  7. ja hei miten oot tehnyt nuo bloglovin, blogilista yms. jutut, millä sovelluksella :D ku oon yrittäny tehä tuollasii mut en osaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääks piti ihan muistella! iPiccyllä (iPiccy) tein ne ja sillä kollaasi ohjelmalla :)

      Poista
  8. nää kaks postausta on just niinku mun mielestä!! oon kelaillu just samoja juttuja päässäni ja äää jännittää jo nyt! :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3