keskiviikko 16. tammikuuta 2013

hostperhe unelmointia

Nyt odotan niin niin paljon perhetietoja! Muita vaihtariblogeja selaillessa (2012-2013), niin jotkut on saanut tietää perheensä jo maaliskuussa. Olen kuitenkin alkanut epäröimään haluaako kukaan minua vuodeksi omaan taloonsa asumaan, sitä paitsi kukaan ei voi saada mun kirjoittamasta kirjeestä hostperheelle mitään selvää! Ajattelin kuitenkin kirjoittaa teille postauksen siitä mitä isäntäperheeltä haluaisin. Uskon rakastuvani perheeseen, oli se kokoon panoltaan sitten millainen hyvänsä, oltiin siellä uskonnollisia tai ei, tai olisi se kuinka erilainen perhe mitä minulla täällä Suomessa on. 

Vanhemmat ja kaksi nuorempaa sisarusta
Tämä vaihtoehto olis sinäänsä tosi kiva, koska täällä Suomessakin mun perheeseen kuuluu vanhemmat ja kaksi nuorempaa siskoa. Mulla ei ole veljiä, niin olis outoa kuvitella siellä olevan, mutta kaikki käy. En ole erityisemmin lapsien ystävä, ehkä olen vaan kyllästynyt, koska lähes koko elämäni olen jonkun pienemmän kanssa asunut. Okei, tuo oli ehkä väärin muotoiltu, rakastan lapsia, mutta mulla menee tosi helposti hermo huutaviin kakaroihin.  Tälläisen ns. isomman perheen hyvä puoli on, että talossa on kokoajan ääntä ja näkee sitä ihan oikeaa amerikkalaista perhe-elämää. En oikein pysty kuvittelemaan itseäni hiljaisessa talossa, koska olen sellainen pölöttäjä ja puhun tosi kovaan ääneen. Myöskin Suomikodissa on mahdotonta saada koko talo hiljaiseksi. Ei myöskään tulisi varmaankaan yksinäistä, kun on niin paljon ihmisiä talossa ja tämä saattaa vähentää koti-ikävää!

Vanhemmat ja samanikäinen/vanhempi sisarus
Olen aina halunnut isosiskon tai saman ikäisen siskon! Olisi ihan mahtavaa , jos tälläisen siskon kanssa tulisi hyvin toimeen ja voisi puhua kaikesta! Taas tämä vanhempisisarus olisi hostveli, sitäkin olisi vaikea kuvitella.Tämä olis tosi kiva vaihtoehto, koska olis varmaan yhteisiä kavereita ja jos oltais vielä samassa koulussa. Tämä on myös tosi paljon erilainen perhe kun mikä mulla on täällä, ja haluan kokee vaihtovuoden aikana paljon erilaisia asioita. Mulle kyllä kävisi myös, jos sisko olis saman koulun cheerleader (ja koulun  suosituin), haha. En näe hirveänä haittana sitä, jos perheessä olisi myös toinen vaihtari. Apua, haluan tietää hostperheeni jo!

Yksinhuoltaja 
Monia vaihtari blogeja lukiessani, oon huomannu tämän olevan yllättävän yleinen vaihtoehto, vaikkei sitä niin uskoisikaan. Mullekkin tälläinenkin kävisi, uskoisin, että tulisi tosi läheinen suhde host vanhemman kanssa. Uskoisin tälläisen perheen kanssa pääsevän reissaamaan, mikä olisi todella ihanaa. Ei myöskään tarvitsisi kotona olleessaan miettiä niin paljon muita.
Kuitenkin tälläisessä perheessä saattaisi tulla vähän yksinäistä. Tai en tiedä, olen vain tottunut siihen ettei ikinä ole hiljaista. Jos  perheessä olisi yhden vanhemman lisäksi lapsi, olisi se ihan huippua! 

Oi että, jos perheessä olis joku ihana karvaturri (ei kuitenkaan karvainen hämähäkki) tykkäisin tosi paljon! Oon aina ollut ihan todella eläinrakas mun mitään koira/kissaa ei oo meillä ikinä ollut. Hostperheeltä toivoisin heidän syövän terveellisesti, urheilevan, reissailevan edes vähän ja kaikkein eniten toivon heidän ottavan mut perheeseensä tasapuolisena jäsenenä, jolla on myös velvollisuuksia. Olisi ihanaa, jos perheen kanssa synkkaisi heti hyvin. En tiedä onko hyvä vai huono jos perheessä on ollut aiemmin jo vaihtari. Silloin perhe ainakin tietää millaista on ottaa vaihto-oppilas vuodeksi ja mitä sen kanssa tehdään, ja voidaan myös yrittää parantaa viime kerrasta. Toisaalta minusta olisi kamalaa, jos perhe vertailisi minua entiseen vaihtariinsa. No en kuitenkaan usko että niin tulee käymään! Loppuun vielä joitain kuvia mun Suomisiskoista!



5 kommenttia:

  1. Tosi kiva postaus!:) ja samaistun suhun niiiin ton hostperhe-tietojen oottelemisessa....haluun ne vaan jo!!:D oon kans ite ettiny tietoo muiden vaihtareiden blogeista että millon ne on saanu tiedot, mut se on vaa nii outoo ku jotku saa helmikuussa ja jotku heinäkuussa..:D ei jaksais oottaa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo en millään jaksa odottaa!! Toivotaan ainakin ettei kumpikaan meistä saa tietoja vasta heinäkuussa ;) varsinkin kun monen AFSn paperit on siellä jenkkien suunnalla jo! Ja kiitos paljon :)

      Poista
  2. Sun blogin kuvat ei näy mobiilissa :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei näykkään ja en yhtään tiiä mistä johtuu tai mitä tekisin koska oon koittanu vaikka mitä :(!

      Poista
  3. mäki oon lähös vaihtoon tänä vuonna! exploriuksen kautta :) mut jään seurailee "kohtalontoverii" ! :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3