sunnuntai 6. tammikuuta 2013

paluu arkeen


 Huomenna mulle ainakin tapahtuu totaallinen paluu arkeen, aamulla kouluun ja illemmalla alkaakin jo treenit. Tätä ihanaa löhöilyä olisin voinut jatkaa ihan vaikka kuinka pitkään! Kuitenkin asiaan, niin kuin ylempänä olevista kuvista näkyy olen kuvannut erittäin ihania englannin kirjojani joiden pariin pääsen taas huomenna (huomaa sarkasmi). Tätä kyseistä kieltä tulen yllätys yllätys puhumaan myös Amerikassa. Tässä kohtaa tulee kuitenkin eteen ongelma, joka ei ole Amerikassa selviytymisen kannalta ole edes niin kovin pieni. En tosiaankaan osaa puhua englantia lähes yhtään. Osaan perus asiat, kuten kuinka vanha olen ja kuka olen, mutta kaikki perfektit ja pluskvamperfektit ovat ihan hepreaa, puhumattakaan mistään kestomuodoista! Voidaan siis myös seurailla mun kielitaidon kehittymistä vaihtovuoden aikana tai siis oletan ja toivon, että kun vuoden olen englantia puhunut, osaan sitä vähän paremmin kuin nyt.

Olen keksinyt kuitenkin muutamia keinoja, joka antaa mulle vähän motivaatiota englannin opiskeluun:


Olen siis tehnyt muutamaan enkun vihkooni tuollaisen jenkkipainotteisen kannen, etten vaan pääse unohtamaan mitä varten tällä hetkellä englantia opiskelen. Haittapuolena kylläkin on, että saatan alkaa opiskelun sijaa tuijottelemaan noita kuvia... Olisi kai kannattanut olla laittamatta tuota Hollywood-kyltin kuvaa vihon etukannen keskelle. Hups.


Tämä tuossa ekassa kuvassa jo vähän näkyikin, elikkä itsetehty työpöydän alusta. Haitta puolet ihan samat kuin noissa vihon kansissakin ja yleensä opettelen Amerikan osavaltioita paljon mieluummin kuin mitään läksyjä.

8 kommenttia:

  1. Mihin päin jenkkejä haluaisit jos saisit valita :)
    t. usa 2013-2014

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No apua! Hmmm unelma olis California, eli jos jonkun saisin valkata niin kai sinne :D Mutta tästä itseasiassa voisin tehdä ihan oman postauksen :)

      Poista
  2. Täällä toinen tuleva jenkkivaihtari!
    ''yleensä opettelen Amerikan osavaltioita paljon mieluummin kuin mitään läksyjä.'' < haha tylsinä aikoina on tullu tosiaan opiskeltua noita osavaltioita, ja nyt osaan niiden pääkaupungitkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee lisää muita vaihtareita :)! Hahah mun täytyy tunnustaa että mulla ei ole hölkäsen pöläystäkään hajua noiden pääkaupungeista :D oonpas jäljessä....

      Poista

Kiitos kommentista <3