tiistai 11. kesäkuuta 2013

kodin ihanin paikka


Nyt kerron teille yhdestä mun rakkaimmasta jutusta täällä Suomessa. Jutusta mikä on vain mulle, mikä on mulle erikoista, koska jaan yleensä kaiken siskojen kanssa ja mitään täysin omaa ei ole. Sen takia se onkin mulle niin rakas. Elikkä mun rakkaasta huoneesta, missä olenkin asustellut n.13 vuotta. Täältä on kiva lähteä, mutta välillä vieläkin kivempi palata. En nuku hyvin muualla kuin omassa sängyssä, joten toivon, että koen nopeasti jenkkisängyn omakseni. Myöskin tänne oli ennen kiva lukittautua, mutta avain piilotettiin multa, kun taisin pitää ovea lukossa liikaa ja nyt saan sitten pelätä, koska porukka jouksee mun huoneeseen. Meidänhän perheessä ei todellakaan tunneta käsitystä koputus!




Lähes kaikki tavarat merkkaa mulle jotain. Paljon olen saanut, ostanut ulkomailta tai sitten ne on just vaan mua. Mulle ei oo mikään kuitenkaan 'pelkkää tavaraa' vaan kaikilla joku merkitys ja on ihanaa, kun huononakin päivänä kävelee huoneeseensa ja näkee jonkin esineen, mikä tuo paljon ihania muistoja mieleen. Tykkään, että tavaroita on kohtaisen paljon esillä ja on värejä, ilman niitä tulisi kamalan orpo olo. En tykkää asustella myöskään täysin laitetussa, siistissä huoneessa, koska en uskaltaisi tehdä siellä mitään ilman pelkoa siitä likastanko paikat tai meneekö jotakin rikki.





Vaikka tykkään paljon väreistä ja valkoinen huone kahdella huonekalulla ja kukkasella ei ole mun juttu, valkoinen tuo jotakin siisteyttä siihen huoneeseen ja sen taki pidänkin näistä valkoisista hyllyistä, joiden päällä onkin eniten kavereilta saatuja juttuja. Tuo valkoinen sydämmen mallinen rasia on ehkä yksi maailman terapeuuttisimmista asioista, koska olen täyttänyt sen erilaisilla pastilleilla ja aina kun esim. vaihto ahdistaa ihan liikaa otan sieltä yhden pastillin (tai välillä yliannostuksen).



Ehdottomasti yksi maailman ahdistavimmista asioista on, jos joku tulee huoneeseesi ja avaa jonkun laatikon. Oikeasti. Ahdistaa myös, jos joku liian tarkkaan katselee huoneessa ympärilleen, vaikkei yhtään missään olisi mittään piiloteltavaakaan. Kuitenkin tykkään piilotella asioita huoneeseeni ja tietää sellaisia juttuja, mitä vain minä tiedän. Sen takia olenkin jo pohtinut miten tälläiset tavarat haluan säilyttää klähmimättöminä vaihtovuoden ylikin, joten olen ajatellut ostaa laatikon, lukitsen sen jotenkin, vien joko vintille tai kehittelen vielä turvallisemman paikan ja annan avaimen parhaalle ystävälleni. Siltikin olen varma, että joku aivokääpiö (lue: siskoni) penkoo tavaroitani. 







En vielä tiedä tulevasta jenkkihuoneestani mitään muuta, kuin sen , että asun siellä yksin. Minulle koolla ei ole mitään väliä ja en valita, oli huone sitten liian suuri tai pieni. Olen yrittänyt miettiä mitä tavaroita otan tästä huoneestani sinne mukaan, mutta ihan hirveää, kun paljon niin rakkaita asioita pitää jättää pois. Luulen, että en vielä pakkauspäivänäkään osaa päättää, joten taidan tyytyä pullon pyöritykseen.  Toivoisin silti, että saan jenkkihuoneestani väsättyä jenkkiAnna tyylisen huoneen. Kun palaan Suomen täällä ei odottelekkaan enää tämä sama ihana huone, vaan remontoitu huone missä siskoni on vuoden asustanut...






Ehkä maailman ihanin tyynyliina! Kiitos mummu <3
Tämä oli nyt ensimmäinen niistä mitä tulee ikävä-postauksista. Tuli vähän pitkä ja kuvia oli paljon, mutta olen maailman huonoin kuvien poiskarsia ja mulla ei nyt muutakaan tekemistä ollut. Tänään päivällä tuli hirveä ahdistus vaihtoon lähdöstä, kun äiti puhui sukulaisten läksiäisistä ja jotakin alustavaa päivämäärääkin jo puheli. Tänään sain myös ohjeet siitä kolumnista, mitä tulen vaihtovuoteni ajan kirjoittamaan erääseen lehteen, ja aloitustekstin olisi määrä olla perjantaihin mennessä valmis. Alle kaksi kuukautta lähtöön, ootteko tosisanne?! Huhhuh. Nyt lähden tästä kirjoittamasta ennen kuin ahdistun enempää, palaillaa pian!

6 kommenttia:

  1. Toi sun huone on kyl iha rakkauspakkaus!!

    Ja joo Skanssissa kävin pyörähtääs ja tsädämm, siel oli varmaa kakskytä kukka-alaosaa :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee kiitos ihana<3! Pliis, ihan sairaa hyvä tuuri? :D

      Poista
  2. mihi lehtee kirjotat sitä kolumnii :)? ja siis kirjotatsä suomeks vai enkuks sitä :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sellaseen Maininki lehteen mikä ilmestyy vaan tähän meiän lähialueelle :D ja ihan suomeks onneks :)!

      Poista

Kiitos kommentista <3