perjantai 5. heinäkuuta 2013

mustaa vaaleanpunaisella




Vihdoinkin olen rantautunut ihanalta Kreikan matkalta tänne Suomen mantereelle ja moikannut Helsinki-Vantaan lentsikka-aseman reiluksi 30 päiväksi! Eilen kuitenkin (eli torstaina) postiluukusta oli ilmestyny tämä mun kirjoittama juttu ja ajattelin jakaa sen tässä teidän kanssa, ennen kuin aloitan lataamaan ehkä vähän liiankin suuren lomakuvamäärän koneelle.

"Hei!
 Olen 16-vuotias uusia kokemuksia kaipaava saarelainen ja siksi olen lähdössä elokuun alussa elämäni suurimmalle seikkailulle Atlantin toiselle puolelle Yhdysvaltoihin viettämään vaihto-oppilasvuotta. Kohteenani on pieni paikkakunta Raymond, Wisconsinin osavaltiossa, tunnin ajomatkan päässä Chicagosta.
Isäntäperheeseeni kuuluu äidin ja isän lisäksi saman ikäinen veli ja muutaman vuoden minua vanhempi sisko. Perheeseen kuuluu myös kaksi vanhempaa tytärtä, mutta he ovat jo muuttaneet pois kotoa. Kotona asustelee myös viisi kissaa ja koira, joista olen eläinrakkaana ihmisenä erittäin innoissani. Tulen opiskelemaan 1700 oppilaan high schoolissa.
Tällä hetkellä jo lähes vuoden mittainen hakuprosessi on lopussa, muutamaa käytännön asiaa lukuun ottamatta. Hakuprosessin aikana olen joutunut täyttämään lukemattomia lomakkeita, ottamaan rokotuksia, hakemaan todistuksia koulusta ja osallistumaan orientaatiotilaisuuksiin. Orientaatioilla minua on varoiteltu paljon mm. koti-ikävästä ja kulttuurishokista. Jos kaikkia varoituksia on uskominen, palaan Suomeen 20 kiloa painavampana pallerona, joka ei tiedä kummalla puolen Atlanttia haluaa loppuelämänsä viettää ja jonka silmät ovat muutaman kuukauden kotiin paluun jälkeenkin paisuneet ja punaiset itkemisestä.
Kaikesta huolimatta olen lähdössä matkaan erittäin hyvillä mielin ja toivon, että tästä alkaa unohtumaton kokemukseni vaihto-oppilaana. Lupaan kertoa vuodestani myös teille Maininki-lehden lukijoille rehellisesti. Tervetuloa seurailemaan!


Anna"

Toimittaja taisi myös lukea ajatukseni ja laittoi sivun taustaväriksi vaaleanpunaisen, harmi vaan kun se ei oikein kuvissa tahdo näkyä. Nyt rupean kuitenkin kirjoittelemaan loma-aiheisia postauksia, ja niitä luvassa tässä viikonlopun aikana, kun en nyt sinne Ruisrockiinkaan päässyt menemään... Onneksi mukavaa korvaa tekemistä tiedossa ja ainakin säästin rahani, jotka taitavat mennä uuden kapulan hankkimiseen, koska sellainen olisi ihan kohtalaisen käytännöllinen myös siellä jenkkilän päässä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista <3