lauantai 24. elokuuta 2013

feelings and phonepics

Täällä tosiaan ollaan hengailtu reilu pariviikkoa. Tapahtunut on vaikka mitä, mutta toisaalta mulla on ollut vihdoinkin täällä ihan omaa aikaa vain sopeutumiseen ja lepäilyyn ennen koulun alkua. Ihanaa, kun vihdoin se alku hösläys alkaa olla tiessään ja voin alkaa elä ihan normaalia elämää! Voin olla täällä ihan normaalisti ja en oikeasti olisi reilu pariviikkoa taakseppäin uskonut, että voin löytää ihan kodinomaisen paikan täältä, toiselta puolelta planeettaa. Olen nimittäin niin kiintyjätyyppiä, etten olisi uskonut näin 'helposti' pystynyt irtautumaan suomikodista. Aina aamulenkeillä kuoleman kielissä lyllertäessäni hoen vain mielessäni "pian koti, koti, kotiin..." ja kodista tulee mieleen tämä paikka jo nyt! En ole kertaakaan vielä edes ikävöinyt omaa huonetta, koska mulla on täällä todella hyvä sellainen. Mun ei todellakaan tarvitse miettiä minkänäköisenä täällä voin liikkua ja mitä voin ottaa jääkaapista. Olen aika tyytyväinen sillä näistä täällä olo päivistä, mulla on ollut vain yksi huonompi, mistä teille silloin kerroinkin. 
Kuten olen jo aikaisemminkin maininnut, perhe on todella ihana. Hyvä perhe just mulle! Tykkään tästä tavasta miten täällä eletään, kaikki voi tehdä vähän oman mielen mukaan. Tietysti kotityöt ja tälläiset hoidetaan, muttei niinkään välitetä hoidetaanko ne nyt ja vasta kohta. Muutenkaan täällä ei tarvitse pelätä, haittaako jos kävelen talon halki kengät jalassa tai jos joku paikka on sotkuinen. Eilen normaalisti astioita tiskatessa kuitenkin tajusin yhden hauskan jutun, mikä voi olla osa syyllinen tähän, että olen viihtynyt täällä näin hyvin. Nimittäin mun veli on aivan kuin mun isä kotona, pienemmässä muodossa tosin. Ne puhuu ihan samoja juttuja, on yhtä toimeliaita ja puheliaita ja molemmat on ihan hulluna juoksemiseen. Sitten mun toiseksi vanhin siskon täällä on aivan kuin mun vanhempi pikkusisko Suomesta! Ne vielä näyttääkin samoilta, jos hiusten väriä ei lasketa. Vaikka ollaankin todella hyvissä väleissä, odotan, että meille tulisi enemmän sisarullisemmat välit. Elikkä haluan tutustua kaikkiin vielä paaaljon paremmin! Osa syy siihen, miksi en heitä vielä niin hyvin tunne, on varmaankin se, etten voi olla ihan 100% oma itseni, koska en puhu kunnolla englantia... Ärsyttävää tietää jo valmiiksi kun avaa suunsa, että kaikki tulee kuitenkin menemään väärin ja sekoan sanoissa! Tiedän, että mun pitää jatkaa vain ahkerasti sen käyttöä ja kyllä sen viimeistään reilu kuukauden päästä pitäisi helpottaa. Olisi niin paljon juttuja sanottavana, kommentoitavana ja vaikka mitä, mutta milläs sanot. Perheestä vielä sen verran, että tykkään kun mua pidetään ihan tasavertaisena perheenjäsenenä ja momkin esitteli mut sen työkavereille baseball-pelin piknikillä neljäntenä lapsenaan!
Perjantai päivä olikin todella kuuma ja sen vietin urheillessa, makoillessa trampoliinilla ja herkutellessa. Oli kyllä kaikin puolin ihana päivä, vaikken sinäänsä mitään järkevää tehnytkää, mutta mulla oli ihan omaa aikaa. Tykkään niin paljon tehdä asioita itsekseen, varsinkin sen jälkeen kun on viettänyt tosi kivaa aikaa muitten kanssa. Ihanaa, kun saa ihan itse päättää ihan kaiken ja vaan olla! Tämä päivä, eli lauantai alkoi ehkä vähän liian pitkällä kävelylenkillä ja nyt taidankin lähteä vähän makoilemaan tuonne paahteeseen. Olen myös vähän kuullut siellä Suomen päässä olevan myös todella hyvät ilmat, joten nauttikaas niistä! Ainoa juttu, mikä mua vähän ärsyttää on ettei meidän piirin AFS ole vielä järjestänyt mitään toimintaa. Tuntuu, että kaikilla muilla on ollut jo vaikka mitä tekemistä oman alueensa vaihtareitten kanssa! Toinen asia, mitä tässä olen pohtinut on, ettei mulla ole edes aluevalvojaa vielä. No, ei mulla sille mitään erityistä tarvettakaan ole ollut. Toisaalta en valita, ettei mulla mitään monia AFS juttuja ole ollut, nimittäis nyt vielä rentoudun ja lomailen tämän viimeisen viikon ennen koulun alkua, veikkaan koulun alun jälkeen olevan vähän liikaakin tekemistä! Ja nyt kun mulla on kivasti aikaa ja teitä uusiakin mun vuodessa mukana olevia on tullut sinne ruudun toiselle puolelle ihan hullusti, niin olisiko teillä jotain postausehdotuksia? Huonepostaus on tulossa ihan pian, tulen myös esittelemään mun ostetut vaatteet, ehkä jotain kuvia tästä talostakin, ruuasta tottakai, maidei kun koulu alkaa, jonkun videon voisin myös väsätä, jos saan ne videot oikeanlaisina tähän koneelle ja sen sellaista on jo luvassa! Mutta jotain muuta? 

Nauttikaa vielä viimeisestä vapaapäivästä ennen uutta viikkoa!






16 kommenttia:

  1. Haha, noi jalkakäytävät tosiaakin on ihan olemattomat täälläkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotain sentään Suomella on millä kehuskella :D!

      Poista
  2. kiva postaus ja sun vaihtovuoden alku kuullostaa tosi mukavalta!:)

    VastaaPoista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli ja on edelleen aika huono enkku! Tai siis montamonta kertaa huonompi kun mun kavereilla. Mutta vietän täällä nyt ihan mun elämän parasta aikaa ja tällänen mahdollisuus pitäis antaa kaikille, myös niille kenellä ei niin hyvä kielipää ole! Se ei todellakaan ole mikään este, hidaste tosin voi olla... Mun ymmärtäminen on kasvanut ihan huimasti mut puhe ei vielä niinkään, mutta uskon että sekin alkaa tästä sujumaan :)

      Poista
  4. Paljo sun enkunnumero oli koulussa?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yläasteella lähinnä 7 ja nyt lukiossa 5-7 :)

      Poista
  5. ain välil olis kiva et listaisit eroja suomen ja usan välillä esim. ruokailusta, liikenteestä, pukeutumisesta jne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai katos vaan, jäikin tosta listasta pois mutta sellanen ihan postaus on tulossa eroista! Oon itseasiassa jo vähän alotellut sitä ;)

      Poista
  6. Minkä ikänen tää sun hostveljes on? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hän on 97, mut meil on vaa ihan muutama kuukausi ikäeroa :)

      Poista
  7. Joo... Saadaan odottaa! Ja hyvä ku oot löytäny mun korvikkeen! xd Ja muuten sun huonetta ei enää oo joten sun ei tarvii hirveesti ikävöidä ku kalusteet on survottuina kellariin ja tapetti homma viel kesken! xd xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha oot tyhmis <3 ja jeps sitä vähä oon ittekki miettiny...

      Poista
  8. Voisit tehdä postauksen jossa kerrot mitä kaikkea pakkasit mukaan ja onko kaikki tarpeellinen mukana yms. (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu kiitos idiksestä! Toteutan ihan ehdottomasti :)

      Poista

Kiitos kommentista <3