torstai 8. elokuuta 2013

HELLO WORLD THIS IS ME


'Kun tänään lähden otan mukaan mitä tarvitsen,

taivaalta tähden valitsen ja sitä seurailen
Kun tänään lähden en taakse aio vilkaistakaan
taivaalta tähden valitsen vaikken sitä kiinni saa'

En siis ikinä, never ever, että oikeesti teen tän. MÄ TEEN TÄN. Mitä mä oon just tekemässä? Jättämässä kaiken. Ihan kaiken mitä tähän astisen elämän aikana oon rakentanut. Kaiken sen oon jättämässä taakse. Joskus sitä miettii, että miksi. Miksi mä teen tän, vaikka mulla on kaikki oikeestaan aika hyvin. Suomi on hyvä pakka, tai oikeastaan aivan mahtava nyt kun mietin. Mulla on maailman ihanin perhe. Siskot on parhain juttu mitä tiedän. Mun ystävät on jotain niin universumin parasta. En ees ymmärrä miten tollasia ihmisiä oon ansainnut. Oon myös saavuttanut niin paljon mun tavoitteita mun rakkaimmasta rakkaan lajin, cheerleadingin parissa. Oon varmaankin niin huono kun tuun takasin... Kaikki oikeastaan on aika hyvin. Mut mäpäs en näköjään siihen tyydy. Lähden, koska tiedän, että kaikki voisi olla edes hieman paremmin. Haluan enemmän. Lähi aikoina olen vasta oikeasti käsittänyt, että se elämä, se tulee joskus aivan kaikilla loppumaan. Eihän sitä ollut ikinä ennen ajatellut, kun kaikki läheiset olivat elossa olleet. Haluan nähdä ja elää ennen kuin se mun aika tulee. Haluan tehdä kaikkea sellaista, mitä en olisi ikinä voinut uskoa tekeväni. Haluan olla se mun unelmien Anna, mistä olen jo niin pitkään haaveillut. Nyt kun tänään lähden ja olen mukaan ottanut siis kaiken mitä tarvitsen (kameran ja rahaa) ja lähden toteuttamaan unelmiani. Huonoon en tyydy. Tällä kertaa en edes keskivertoon, niin kuin aina ennen mun elämässä. Tällä kertaa mä olen paras. Se parhaista parhain, että voin olla tämän vuoden jälkeen musta niin ylpeä. Saanen vielä kerran nyt ainakin kysyä, mitä mä teen. Olen niin innoissani. Niin innoissani. Samalla niin peloissani. Ahdistaa. Jännittää. Olen onnellinen. 



Sitten vähän tästä mun vikasta Suomipäivästä. Aamulla heräsin jo puoli kahdeksan aikaan, kun mentiin pikkusiskon kanssa piknikille, vaikkei nyt kovin piknik sää ollutkaan. Oli silti tosi kivaa ja näitä meidän yhteisiä sisko hetkiä tulee kyllä ikävä. Toivottavasti toi yks pikkunen ei kasva hirmusesti. Uusille siis tiedoksi, tänne Suomeen mua jää odottamaan 12 ja 8 vuotiaat siskot. Sitten kaupan kautta kotiin, kun parhaat ystäväni olivat tulossa meille. Siinä istuskeltiin, silloin vielä kohtaisen rauhallisissa merkeissä. Ketään ei osannut sanoa oikein mitään. Eikä tarvitsekkaan. Parhaat ystäväthän lukevat toistensa ajatukset. Sitten lähdettiin meiltä pyöräilemään kohti keskustaa, missä nähtiin lisää rakkaimpia. Taivas taisi itkeä samalla lailla kuin me, nimittäin mun takki, jossa vannotettiin, ettei vesi mene läpi oli ihan märkä. Voi sitä huuto, itku ja parku näytelmää. Oltiin vieläpä keskellä keskustaa, muttei siitä liiemmin välitetty. Voin sanoa, että ole kirjaimellisesti yhtä helvettiä. Kun se mielikuva, ettei näe rakkaimpiaan vuoteen, alkoi tulla mieleen niin siinä oli nauru aika herkässä. En voi vieläkään kuitenkaan täysin ymmärtää tätä. Pian olen ihan yksin. Mua pelottaa. Ja jännittää. Päässä olisi miljoona ja neljä kysymystä, mutta ei mitään vastauksia. Nyt se alkaa. Pitää vaan jaksaa. Uskon ja tiedän, vaikkei siltä aina tunnukkaan, että jaksan. Mua pelottaa. 


'Kun elämässä kaiken menettää
Silloin vapaus on ainut mitä käteen jää
On ylämäki raskas askeltaa
Mutta alamäkeen liian usein katoaa
Jos se ei tapa niin se todellakin hajottaa
Ei muistojen päälle kultakerrosta saa
Hymyilet tai itket kuinka vaan
Ole hetki niinkuin huomista ei olisikaan'

Vaikka usein on tuntunut, tai no, aina ennen tätä on tuntunut, etten ole valmis. Etten olisi tarpeeksi hyvä. Nyt tuntuu, että olen valmis. Kaikkeen. Ehkä tämän maailman pitäisi alkaa pikkuhiljaa varoa, sillä hello world this is ME and let's rock'n'roll

Mahdollisesti laitan jotain kuulumisia ennen Atlantin ylitystä, mutta jos ei ole aikaa, niin see ya ja tavataan Atlantin toisella puolella, mahdollisesti Perjantaina! Kiitos kaikille teille siellä, annatte mulle hirveästi voimaa jaksaa 

Anna 'tänään lähtee' Koivu kiittää ja Suomessa hengailen seuraaavan kerran sitten 11 kuukauden päästä Anna 'tänään tulee' Koivuna ;) (Nuttunen tä oli omistettu erityisesti sulle...)


19 kommenttia:

  1. Ihanaa, et kerrot aitoja tunteitas, ku joskus on kans nähny semmosia "jee lähden tänään ihan perus"-asenteella kirjotettuja (tosin onneks aika harvoin) :) tsemppiä sinne & onneks on yölähtö ni luulis et saa ainakin nukuttua lennoilla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiitos kiitos se on vähän ollut tavoitteenakin kun tuntuu kans, että on monia jotka kertoo just noin :) mutta tapansa kullakin, pilaan varmaan monen vaihtohaaveet kun kerron, ettei tä lähteminen ja kaiken taakse jättäminen nyt niin hirmu kivaa ole :D

      Poista
  2. Mun lähtöhetkellä mulla ei ollu fiiliksii: ei itkettäny, jännittäny tai pelottanu yhtää. Kiva lukee niistä fiiliksistä mitkä mulla ois pitäny tai voinu olla haha :D Nojoo mut tsemppii paljon lähtöön sulle tulee kyl upee vuos!

    VastaaPoista
  3. Tsemppiä!!!:) mulla lähtö ens viikon perjantaina. Ja kirjotit niin hyvin:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsemppiä sullekkin, hyvin se menee :)!! Mutta kiitos :)

      Poista
  4. Paljon onnee matkaan!!:) Toivon sulle huippuvuotta!

    VastaaPoista
  5. tsemppiii vaihtoon ja pidä mahtava vuos! itekki lähössä jenkkeihi vaihtoon viikon päästä :) saa nähä millaset fiilikset ittellä sitte on...

    christainamerica.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin sulle :)! Kyllä siitä selvii vaikka se raskasta onkin ja niin, kiitos sulle :)

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Raymondii, Caledoniaan! Se on vähän matkan päässä Mikwakeesta :)

      Poista
  7. hahah eikää annaa oot ihana ja nyt jo ikävä! ♥♥ :'((
    -nutska

    VastaaPoista
  8. Upeeta vaihtovuotta sulle! Ootan innolla sun postauksia Jenkkilästä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :)! Ou jee, teen parhaani että saan postailtuu paljon ;)

      Poista
  9. Täs ois tää mun blogi jos sua kiinnostaa :)
    www.livingacrosstheatlantic.blogspot.com

    Hei muuten, miten sait ton instagram jutun lisättyä tonne sivuun? Mä oon ihan huono bloggerin käytössä joten en osaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uu Jee kiitos paljon :)

      Hmmm ää taisin laittaa vaan Googleen et Instagram wiget tai jotain :D

      Poista

Kiitos kommentista <3