maanantai 12. elokuuta 2013

I'm in AMERICA

Heey vaan kaikki ja terkut multa täältä maailman toiselta puolelta! Tällä kertaa mulla on todella hyvä syy miksi en ole vain millään pystynyt kirjoittelemaan teille ihanille joita onkin jo yli 200, nimittäin mulla on vaan ollut niin kiireistä ja super hauskaa koko ajan! Okei, ei täysin kokoajan, nimittäin torstai varsinkin meni vähän kotiin ikävöidessä ja samaten perjantai aamupäivä ennen kuin päästiin perheisiin. Nyt esittelen mun reissua tänne ja menneiden päivien ohjelmia vähän näitten pikselimössöjen avulla, joista suurin osa on tullut kännykällä napsastua.
1. Viimeinen hetki omassa rakkaassa huoneessa/2. Matkalla kohti lentokenttää viimeisten suomieväitten kanssa, ei muuten ollut ikinä ennen mennyt matka niin nopsakkaan.../3. Perhepotrettia lentsikka kentällä, tosin iskä rajaitui vahingossa pois. "Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestäis huolen, ja laulan pappadadudapappapaduudadapa"./4. Nyt sitä oikeasti mennään, eikä vaan meinata! Tossa vaiheessa olisin varmaan jo ollut kuollut lentokentälle, ellen olisi tutustunut todella mukaviin muihin suomesta lähteviin vaihtareihin. Tosin en varmaan mitään hyvää seuraa, kun itkin kokoajan...
 Tossa matkan aikana tuli koettua kyllä koko mielialaskaala. Taino lento Tukolmaan meni huutaessa ja vähän nukkuessa, mutta skarppasin toisen lennon, kun olin saanut vähän lisä energiaa ja muutenki kaikki alkoi näyttää ja vaikuttaa tosi hyvältä. 
 1. Lennolla Chicagoo. Lento meni hyvin ja palvelu oli ihan sairaan hyvää. Mulla oli vieressä toinen vaihtari ja kuuntelin kokomatkan kemiallista luentoa. Mutta oli silti tosi kiva lento ja aika meni kotalaisen nopeesti!/2. So American!/3. Kiitos kiitos! Harmi vaan, ettei ehitty tosta upeesta kaupungista nähä mitään muuta, kuin se, mitä nähtiin 5 minuutin bussimatkalla hotellille. Tosin mun dad käy kerran viikossa Chicagossa töissä, joten sanoi, että voin joku kerta mennä mukaan!/4. Amerikan ilmaa ekaa kertaa koskaan! Ainiin multa jäi vielä mainitsematta, kun muistatte varmaan, kun mun matkalaukun vyö katosi Kosin matkalla lentokoneessa. Arvatkaapa tuliko mun ihana suominauhaa ikinä perille saakka? No ei todellakaan.
 1. Eka amerikkalainen ruoka. Ruuasta sen verran, että ei oo mikään vitsi et nä syö epäterveellisesti. Tä on jotain niin järkyttävää :D! Tollon olin syömässä lentokenttä hotellilla missä odoteltiin muitten vaihtareitten kanssa lätöä Columbukseen (tai no läes kaikki meni eripaikkoihin). Mun odotus kesti n.8 tuntia, mutta jotkut odottelivat jopa 12 tuntia. Siinä vaiheessa ainakin itse olin ollut reilusti yli 50 tuntia hereillä ja alkoi jo siltä vähän tuntua.... /2. Joka puolella on kaikkea amerikan lipun väreissä!/3. American bed Columbuksessa, missä jaoin huoneeni tosi mukavan Tanskalaisen vaihtarin kanssa! On muuten hyvät sängyt täällä./4. Orientaatiopäivälle lähdössä!

Columbuksessa siis oltiin eräässä hotellissa yötä to-pe välinen yö. Aamulla herättiin ja käytiin super amerikkalaisella aamupalalla. Sitten meitä lähdettiin vielään orientaatiopäivään erääseen kouluun, jonka ajomatkalla oikeasti ymmärsin, että täällä näyttää niin super amerikkalaiselta. Ihan niin kuin leffoissa. Talotkin on koristeltu amerikan lipuilla! Orientaatio päivässä tutustuttiin toisiin vaihtareihin (meit oli 11) ja käytiin kaikkea oleellista läpi ja syötiin tottakai. Täällä tyrkytetään kokoajan ruokaa. Tai no, karkkia, sipsejä ja keksejä... Oli sitten yö tai päivä niin aina niitä ollaan sulle työntämässä! Perheet tuli hakemaan meitä 2pm, mua oli hakemassa mom ja dad! Lähdettiin suoraan ajamaan kohti sitä sukujuhla paikkaa, jonne oli 2 tuntia ajomatkaa. Matkalla pysähdeltiin käymään kaikenmaailman kaupoissa ja kun vihdoin päästiin hotellille perille, oli sielläkin jo sukulaisia vastassa. Tapasin myös mun siskon Carlyn ja veljen Bretin ja ne on ihan sairaan mukavia! Iltaa vietettiinkin siis heidän ja heidän serkun kanssa kylpylässä ja pitsaa syöden. Bret kertoi mulle myös kaikesta kivasta tulevasta, eniten koulu jutuista. Tulen pääsemään mm. Promiin!!

1. Aamulla heräiltiin aikaisen ja lähdettiin valmistelemaan sukujuhlia. Porukkaa paikailla oli 100 ja kuulin, että yleensä on kolme kertaa enemmän. Kaikki oli todella kiinnostuneita musta ja kaikki oli niin mukavia!! En myöskään ollut ikinä ikinä nähnnyt niin paljon ruokaa ja juomaa! Ihan huisia oli!/2. Paikka oli tuollaisen järven rannalla minkä nimi ei turhaan ollut Silver Lake. En siis ollut ikinä mitään sellaistakaan nähnyt!! Vesi oli upeampaa ja lämpimämpää kuin Kreikassa. Ja se ihana väri! I love it!/3. Hehe, minä ja ihan super hauska moottoripyörä mies. Hän halusi ottaa minut moottoripyöräajelulle auringon laskuun, mutta taisi olla sen verran kännissä joten luistin tilanteesta :D/4. Tuolla jaettiin ihan hullusti erilaisia palkintoja ja sain ulkomaalaispalkinnon, ihanan pinkin vihon! Kaikki vaan huusi ja taputti ihan sairaan kauan kun olin saanut ton, että ehin jo vähän ajatella lopettaaks ne ollenkaan!


Illalla ihan sairaan kiva päivän jälkeen lähdettiin vihdoin ajamaan tänne kotiin ja olin ihan sairaan innoissani, kun en tiennyt tosiaan yhtään millanen tää koti on. Matkaa oli jotain 3 tuntia, joista nukui suurimman osn kun oon niin väsyny täällä. Tää koti on ihan tosi kiva ja tännään tää on jo alkanu tuntumään vähän enemmän kodilta. Teen sit tästä ja tästä mun huoneesta erikseen postauksen. Kuitenkin oon jo tänne aikalailla taloksi asettautunu, purkanut tavarat ja kaikki. Ja se mitä pelkäsin niin kyllä, mulla on tosi hyvä sänky!
1. Vähän paljastusta mun jenkki huoneesta! Nä oli hommannu mulle iPod telakankin! Mun norsun takana on sellanen lamppu mihin käytiin tänään ostaa sellast hajustetta, et sit koko huone tuoksuu niin ihanalta, kun tota käyttää!/2. Sunnuntaina oltiin Country Fairissa, eli sellasella jäätävän kokosella karnevaalilla. Siis oikeesti. Silmänkantamattomiin ihmisiä ja se paikka niinku tulvi. Alue oli siis vissiin muutaman mailia kaikkiin suuntiin./2. Tuolla oli about 10 erilaista sairaan isoa eläin- ja farmitaloa. Ja noita ratsupoliiseja näkyi kans vaikka kuinka paljon!/3. Kun käännettiin selkemme ehkä 3 minuutiksi, yhtäkkiä meidän taakse oli ilmestyny sairaan kokoinen kulkue, täynnä marssijoita ja joitain 50 autoa, missä huristeli Wisconsinin tärkeitä ihmisiä. Kaikki vaan huusi ja hurrasi koko ajan, ihan hullua!

Mulla on siis ollut täällä todella kivaa ja tekemistäyteistä kokoajan! Sunnuntainain kun tultiin tuolta Country Fairista, lähdin käymään toisen hostsiskon talolla vähän katselemassa, olin tutustumassa naapureihin, veljen kyydissä takapihalla olevassa Golfauto- radassa ja pidettiin elokuvailta katsoen Pitch Perfect, joka oli niin hyvä. Vähän on kielen kanssa ongelmia, en osaa vastata oikein muuta kuin joo joo tai ei kiitos. Lähinnä aina vaan nauran ja hymyilen. Olen kyllä kertonut kaikille, että ymmärrän mitä he puhuvat, mutta en oikein osaa vastailla. Vähän ärsyttää ja olen todella käsimätön, koska nämä kaikki on niin ihania ja haluaisin puhua heidän kanssa oikein kunnolla! No kai se tästä...

Tämän viikon ohjelmasta en oikein tiedä, muuta kuin maanantaina tehdään jotain Bretin kanssa, mennään jonnekkin tai jotain. Sitten toisena, tiistaina tai torstaina näen monta Bretin kaveria ja toisena mennään käymään mun koulussa. Ja niin ollaan kai menossa shoppailemaan! Eli näin mulla on lähtenyt käyntii, toivottavasti muillakin vaihtareilla on mennyt hyvin. Odotan vielä, että pääsen kunnolla sisään tämän perheen tavoille ja elämään normaalisti! En usko, että enää on ihan näin kiireistä, niin yritän tulla pian postailemaan tässä jokunen hetki, nyt menen nukkumaan, sillä kello näyttää täällä jo puoli kahta.

Pitäkää se Suomi pystyssä ja nauttikaa elämästä, that's what I do!

3 kommenttia:

Kiitos kommentista <3