perjantai 16. elokuuta 2013

the first time at school

 ...ja lisää erittäin huonoja kuvia! Nyt täällä ollaan majailtu reilu viikko ja nyt aletaan olemaan siinä rajoilla, etten koskaan ennen ole ollut näin pitkään perheestä erossa. Torstai päivällä se ikävä iski ensimmäistä kertaa, mutta lievittyi kuitenkin nopeasti, sillä lähdettiin käymään mun tulevalla koululla. Tämän koulun olin siis jo ulkopuolelta nähnyt, kun oltiin veljen kanssa oltu ajelemassa siellä suunnilla, mutta sisälle menin nyt ensimmäistä kertaa. Mentiin suoraan vaihtareiden opinto-ohjaajan luokse ja voi että kun hän oli niin mukava! Kertoi kaikesta koulun toiminnasta, aktiviteeteista ja sitten katsottiin mun kurssit pääsääntöisesti kahdelle ekalle jaksolle. Tässä koulussa on siis neljä jaksoa, kaksi nyt syksyllä ja ylläripylläri kaksi keväällä. Mulla on siis nyt ensimmäisessä jaksossa menee päivä näin: fitness, espanja, matikka, englanti. Mulla ei ole mitään tietoa mitä tuo fitness tarkoittaa, mutta tiedän, että joka toinen päivä me itse tehdään ja joka toinen päivä on jotain opetusta. Espanjaa opiskelen Suomessakin, joten sitä oli kiva ottaa ja tuo matikka mitä mulla on niin on jo mulla ollut, joten lähinnä meen kertaamaan, ettei nämä viimeisetkään rippeet matikkapäästä katoa. Tuo englanti sitten voi olla aika vaikeaa, mutta onneksi tuonne tunnille , niin kuin myös matikan tunnille, tulee italialainen vaihtarityttö, joten en ole ainoa, ketä ei niin hyvää enkkua höpise. Meidän kouluun on siis tulossa kaksi saksalaista vaihtari, minä ja se italialainen. Olen aivan innoissani, sillä en tosiaankaan olisi halunnut olla koulun ainut vaihtari! Opinto-ohjaaja yrittää saada myös mut ja sen italialaisen koulun tanssijoukkueeseen ja siitäkin olen todella innoissani, koska meidän koululla ei vissiin olekkaan cheerjoukkuetta(???).

Kuitenkin lähdettiin koululta takaisin kotiin, haettiin yllätys subwaytä ja käytiin Walmartissa ostelemassa mulle koulujuttua. Itseasiassa siinä kävi hauska juttu, kun olin samana päivä googlannut mikä kyseinen kauppa on, sillä se lukee parhaan ystäväni mulle tehdyssä To do -listassa. Kun tulin kotiin, täällä oli talo täynnä veljen kavereita mua odottelemassa ja oli kyllä ihan sairaan kivaa tutustua noin kivoihin ihmisiin! Istuttiin monta tuntia jättikokoisen nuotion ääressä ja paisteltiin vaahtokarkkeja ja vaikka mitä kivaa. Pääsin siis nukkumaan vasta joskus kahden aikaan yöllä ja osa jäikin yöksi. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun kunnolla tapasin mun ikäisiä ja nyt en jaksaisi odottaa, että koulu alkaa! Vielä vähän alle 20 päivää jäljellä ja nyt jo alkaa lomailu pikkuhiljaa kyllästyttää. Tosin tykkään nukkua niin pitkään kuin huvittaa, mutta täällä herään kyllä yllättään aikaisin, en tiedä johtuuko vieläkin aikaerosta. Ainiin, koulusta vielä sen verran, että se alkaa jo 7:30 ja me lähdetään täältä joskus 7:00 aikaa. Oppitunnit kestävät kai 90 minuuttia ja tuntien välissä on onneksi 10 minuutin tauko, että ehdin kunnolla rämpläämään mun kaapin lukkoa (maailman vaikein?!) ja etsimään seuraavan luokan. Koulu loppuu mun käsityksen mukaan 14:45 ja sitten harjoitukset alkavat 15:00 ja jatkuu 17:15 saakka. Kotona siis ollaan joskus hieman ennen 18 ja sen päälle läksyt ja nukkuminen, niin mulle jää parituntia päivässä vapaa-aikaa. Se on hyvä, sillä en ainakaan (toivon mukaan) ehdi potea koti-ikävää! Tästä päivästä en tiedä, mitä on ohjelmassa, muttaa uskoisin, että me jotain kivaa keksitään! Adios :)

Kaikki ketkä ovat weekendissä nyt niin juhlikaa munkin edestä, ja pitäkää ihan sairaan kivaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista <3