lauantai 14. syyskuuta 2013

friday 13th and home alone

 Täällä taas! Olisin tullut jo vähän aikaisemmin tällä viikolla, mutta ei ole ollut mitään kuvia ja tämän postauksen olenkin kuvittanut we♥it kuvilla. Oon muutenkin ollut niin väsynyt tästä koulusta ja asiaa ei ainakaan auta se, että kokoajan pitää olla valppaana ja yrittää ymmärtää mitä toinen puhuu ja miten saan sanat koottua oikein vieraan kielen lauseiksi. Onneksi kuitenkin kieli on parantunut huimasti ja jos se tätä vautia kehittyy vuoden ympäri niin huhuh! Kotiin, läksyjä, ruokaa, läksyjä, ruokaa, suihku ja nukkumaan. Sama uusiksi. Siitä mun päivät lähinnä koostuu. Olen kuitenkin jo liittynyt kahteen koulun klubiin, Newspaper Club tapaa joka viikko ja Key Club tapaa kerran kuukaudessa. Kummatkin vaikuttavat todella kivoilta, vaikka mulla oli vähän ennakkoluuloja ennen kuin liityin noihin. Otan asiat täällä paljon rennommin kuin Suomessa, joten lisätouhut eivät tuo lisästressiä, niin kuin Suomessa kävisi.
Iltaisin sitä on välillä niin väsynyt ja tulee mietittyä miten Suomessa tekisin tämän jos toisenkin asian. Ikävä mulla ei ole, kaipuu ehkä vaan, sillä olen päässyt sen verran hyvin normaali elämään täällä mukaan niin osaan vähän vertailla. Täällä on kivaa, koti on ihana paikka ja odotan aina seuraavaa päivää. Mun tavoite on tehdä joka päivä jotain vähän paremmin kuin edellisenä. En kuitenkaan kiellä, ettei mieleni tekisi yhtään iltaisin lähteä pyörällä polkemaan cheerleading harjoituksiin ja kotiin tullessa mennä saunan kautta nukkumaan sen kaikista rakkaimman oman unipeiton kanssa. Ehkä sanoen vielä siskoille hyvät yöt. Jos äiti olisi vielä vaihtanut ne lempilakanat mulle, olisi se plussaa. Kuitenkin olen erittäin onnellinen, sillä näihin sisaruksiin täällä on välit tullut huomattavasti lähemmäksi nyt koulun alun myötä! Eiväthän ne tietenkään Suomi siskoja korvaa, mutta eihän se ole tarkoituskaa. Eiväthän hekään kovaa näitä ja tämänkin takia tulen olemaan niin kriisissä kun täältä lähden... Onneksi mulla on vielä TJ290!
Suomessa koulussa on ne tutut ja turvalliset ystävät. Minä tunnen heidät ja toisinpäin. Tiedän opettajien opetusmetodit, kenellä on vaikeat kokeet ja kenen tunneilla voi nukkua. Ruokailussa törmään viimeistään kavereihin, jos en ole osunut samoille kursseille. Järkyttävän pitkässä ruokajonossa  yritetään ohitella mahdollisimman montaa ja sen jälkeen saadaan kaikki ilmainen, terveellinen ja ravitseva kouluruoka. En enää ikinä valita kouluruuasta, kun palaan. Koulussa tiedät myös miten kaikki toimii, mitä saat tehdä ja mitä et. Onko joku ruokapöytä vain vanhemmille oppilaille ja mitä välituntisin on tapana tehdä. Täällä kaikki on uutta ja en tiedä lähes mitään. Joka päivä opin jotain uutta, mutta olen sen verran kärsimätön, että haluaisin olla jo ihan 100% High School oppilas. Tuntea opettajat, tietää käytännöt ja saada kunnon kavereita. Olen kuitenkin jo edistynyt, olen nykyään nimittäin todella hyvä availemaan lockerin lukkoja ja olen paljon sosiaalisempi!
Toisaalta aika kuluu täällä niin nopeasti, niin kuin olen kertonutkin. Toisaalta teen kuolemaa 95 minuutin oppitunnilla, jos en ymmärrä mitään. Ärsyttää, kun ei ymmärrä kaikkea ja joutuu varmistelemaan. Pitää joko arvailla vastauslapun kysymykset tai käyttää Google Translatea, joka päätyy lähes joka kerta Facebookkiin. Olen kuitenkin tyytyväinen siitä, miten olen opiskellut ja voin sanoa itseni olleen olleen ahkera. Se siinä ärsyttääkin, olen ollut välillä todella ahkera ja siltikään en osaa mitään. Edistyn kuitenkin joka päivä, toisinaan itse sen huomaan, välillä en. Kirjoittaminen onnistuu jo paremmin ja kuullun sanan kirjoitus käy paljon helpommin nykyään. Tänään, eli perjantaina mulla oli matikan koe. Luulin sen olevan vain jokin pieni testi, mutta ei! Koe se oli, enkä ollut yhtään valmistautunut, mutta en olisi kyllä muutenkaan valmistautunut, koska en koko aiheesta tajua hölkäsenpöläytystäkään. Jotain sain raapustettua, lähinnä hymiöitä kokeen reunoihin. Nyt kuitenkin heitän kouluasiat pois mielestä, sillä on viikonloppu ja mulla ei ole mitään läksyä viikonlopuksi! Tosin mulla ei oikein ole suunnitelmiakaan, kun osa vähän siirtyi kauemmaksi, mutta kyllä ihan varmasti jotain kivaa tulee tapahtumaan! Nyt vietän iltaa niin rennosti, kun sitä voi vain viettää vähän erikoisen ja raskaan päivän jälkeen. Kävin valkkailemassa siskon 10 järkyttävän kokoisesta leffoja sisältävästä pahvilaatikosta vähän katseltavaa ja nyt menen tekemään mulle isoja leffaeväitä, kun tämä syöminen on jäänyt vähän vähemmälle, kun on kokoajan kiire tai väsymys...

Hyvää viikonloppua kaikille!

4 kommenttia:

  1. Kiva postaus :) Voisitko tehdä kysymyspostauksen? Mulla on pieni himo lähteä ens vuonna vaihtoon, mutta silti niin moni asia mietityttää.. Ois kiva jos vois saada vastauksen pariin kysymykseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, tuun ihan ehdottomasti tekemään kysymys postauksen, mutta taidan ottaa vielä hetken niin osaan vastailla kysymyksiin kokonaisvaltasemmin ;) Ja ei kannata liikoja miettiä, kaikki tulee sujumaan kuitenkin hyvin niin ennen lähtöä ja täällä paikan päällä :)

      Poista
  2. Tää sun blogi on ihana:)!!♥ oon itekki uskovaine ja saatan mennä vaihtoon sit lukios :) tai oon miettiny sitä jo monta vuotta ja porukat on sanonu et luultavasti pääsen jos haluun :))))) mut halusin vaan kysyy et onks ne ihmiset siel koulus mukavii ja minkälaisia muita koulun jälkeisii aktiviteettei siel on? Onneks löysin sun blogin oon ollu iha fiiliksis ja hehkuttanu tätä mun kavereille ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon <3 Toivottavasti pääset kans, et varmasti tuu katumaan päätöstä! Ja en kyllä itseäni mitenkään super uskovaiseksi kutsuis, käyn kirkossa, koska näitten perheessä on sellainen sääntö :). Koulussa ihmiset on tosi mukavia, niin kuin muutenkin täällä, mutta jos haluaa kavereita saada pitää itsekkin olla todella mukava ja aktiivinen. Ja täällä on vaikka mitä kaikenlaisia erilaisia klubeja ja urheilua, vaikka täällä niitä on näitten mielestä vähän! Olisi mahdotonta, ettei jollekkin löytyisi jotakin!

      (Haha, miks musta kuulostaaa jotenkin sarkastiselta :D)

      Poista

Kiitos kommentista <3