tiistai 3. syyskuuta 2013

perfection doesn't require perfect things

 Hellou ja hyvää syyskuun alkua kaikille! Viime päivät on mennyt ohi ihan hirmuisen nopeasti erittäin hyvässä seurassa ja tapahtunutkin on vaikka mitä! Torstaina sain viestin eräältä italialaiselta tytöltä, jota siis en ikinä enne ollut nähnyt, mutta tiesin, että kouluuni on tulossa myös italialainen vaihtari. Hän pyysi minua heille yöksi ja pian olinkin jo menossa. Hän oli tehnyt meille maailman parasta pitsaa! Siis aivan täydellistä, en ollut sellaista saanut edes silloin, kun olin Italiassa. Ja mikä parasta, tyttö lupasi opettaa mua vielä tekemään samanlaista tämän vuoden aikana. Oli ihan niin ihanaa päästä puhumaan toisen vaihtarin kanssa, kuka on samassa tilanteessa kuin itse. Muutenkin meillä oli ihan hirveän paljon yhteistä ja olen varma, että tämän tytön, Silvian, kanssa mulla tulee olemaan vielä todella kivaa! Aamulla sitten lähdettiin mun momin, siskon ja Silvian kanssa yhdessä shoppailemaan tuollaiseen vähän erilaiseen ostoskeskukseen. Se siis oli ulkona, eli kun haluttiin vaihtaa kauppaa piti mennä ulkokautta. Siellä oli myöskin kaikki outletteja ja ihan sairaan halpaa! Ihan hullua kun esimerkiksi Guessin paita maksoi vähemmän kun normaali H&M paita Suomessa. Vietettiin todella kiva shoppailureissu ja mukaan tarttuikin ihan mukavasti kaikkea.
 Shoppailun ja maailman ihanimpien minttu-oreo -jätskien jälkeen lähdettiin meille, missä ei kauaa ehditty olemaan, ennen kuin lähdettin meidän koulun ensimmäiseen tämän kauden jalkapallo peliin. Peli oli kotipeli ja kaikki meidän joukkuetta kannustavat olivat pukeutuneet johonkin punaiseen. Pelistä en oikein tajunnut mitään, tosin mun veli yritti kovasti sitä mulle pelin jälkeen selittää, joten ensi kerralla tajuan toivottavasti paremmin. Hävittiin peli viimeisillä minuuteilla, mutta ihan kivaa oli silti, tosin oltiin Silvian kanssa molemmat ihan sairaan väsyneitä kokopäivän kävelyn jälkeen. Kun vihdoin selvisin kotiin asti, kaaduin heti sänkyyn.
 Lauantai aamulla heräsin tavalliseen tapaan herätyskelloon ja lähdin aamulenkkeilemään. Heti kun olin päässyt kotiin, sisko kysyi jos haluaisin lähteä noin puolen tunnin kuluttua hänen ja dadin kanssa tuollaiseen paikkaan kuin Old World Wisconsin. Se on siis sellainen iso alue, missä on paljon kaikkea vanhaa, vähän Suomen Linnan tapainen alue. Siellä oli myös pohjoismaille omat pienet alueet, Suomelle kans! Ei tosin ollut kovin erikoinen, mutta tuo ruokapöytä kuva on sieltä niitten tekemistä Suomiruuista, mm. pullaa ja suolakurkkua. Tuolla oli myös paljon eläimiä ja työntekijät siellä olivat pukeutuneet tosi hienoihin vanhanaikaisiin vaatteisiin. Lähdettiin tuonne 10 aikaan ja kotona oltiin vasta puoli kuuden aikoihin, joten oli siinä vaiheessa jo hieman nälkä ja muutenkin jalat oli ihan muussina. Ja ainiin, mun päähän vaan tyrkättiin tuollainen hattu, ei mitään hajua miksi :D...
 Kun oltiin Old World Wisconsinista päästy Subwayn kautta kotiin, lähdettiin koko perhe puolen tunnin sisällä Karnevaaleille tähän lähelle. Paljon ruokaa, musiikkia, huvipuistolaitteita, paljon ihmisiä ja hyvää seuraa! Oli kyllä niin kivaa, vaikka taas kerran olin ihan kuolemaväsyneenä liikenteessä koko päivän kävelyn jälkeen. Käytiin muutamassa laitteessakin ja voi luoja kun nämä laitteet kestivät kauan. Istuttiin Piraatti -veneessä vajaa 10 minuuttia! Ei tuolla kuitenkaan hirveän kauaa oltu ja kotona oltiin jo 11 aikoihin.
Sunnuntaina mentiin taas kirkkoon, mutta sitä ennen ehdin tehdä hyvän aamupalan ja löhöilemään sohvalla. Kirkon jälkeen tultiin nopeasti kotiin, sillä meille tuli käymään mun aluevalvoja Nancy. Hän oli todella mukava ja kuulosti niin kivalta kaikki tulevat jutut mistä hän kertoi! Käytiin ihan perusjuttuja läpi, miten olen sopeutunut, mitä olen puuhaillut ja onko ollut kivaa. Tämä vierailu kesti tunnin verran ja ei minuuttiakaan liian pitkään sillä lähdimme melkein samalla oven avauksella karnevaaleihin taas, mutta tällä kertaa pää tarkoitus oli katsoa auto showta. Siellä oli siis todella vanhoja autoja, mitä oltiin kunnostettu todella hienoiksi. Näiden sukulaisilla oli siellä myös auto ja se voitti The Best Ford -palkinnon! Tämän jälkeen pyörittiin vielä vähän aikaa karnevaali alueella ja kello olikin jo melkein kuusi, kun tultiin kotiin.

Tänään eli maanantaina on siis Labour Day, elikkä lomapäivä ja samalla mun kesäloman viimeinen päivä. Tänäänkin on ollut kokopäivän puuhaa, joten en ole koulua ehtinyt jännittämään, mutta eilen illalla olin ihan hirmu peloissani. Nytkin mulla on vähän kiire saada kirjotettua tämä postaus sillä meillä on vähän hienompi perhepäivällinen. Yritin saada tämän teille enemmän reaaliajassa, eli jos olisin julkaissut tämän jo aamulla, olisi joku ehtinyt sen jo Suomen ajassa lukea illalla. Mutta tätä kirjoittaessani tulikin äkkilähtö jättisuurille markkinoille, jossa taaskin vietettiin puolet päivästä. Harmi, kun ei ollut kameraa mukana, sillä se näytti ihan hullulta, kun ihmisiä jatkui silmänkantamattomiin ja se tungos oli ihan järkyttävä. Nyt menen hakemaan pyykit pois pesukoneesta, jotta voin alkaa kriiseillä mitä laitan huomenna päälle. Sen jälkeen syömään, joka jälkeen rupean panikoimaan aivan varmasti. Heippahei ja seuraavalla kerralla kerron miten mulla koulussa menee, apua mua jänskättää!

4 kommenttia:

  1. Miten se italialainen tyttö osaa puhuu englantii et ymmärräks te toisii?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanotaan näin etten tunne itteeni niin huonoks hänen kans, mut ihan hyvin toisiimme ymmärretään :D

      Poista
  2. hei ihan pakko kysyy paljo siel suunnillee maksaa hollisterin collarit ja hupparit?:) ja jos haluisit sun kuvat tänne parempilaatusina nii haluisitko ladata ne flickrin kautta tänne ku niitä ois mukavempi katellakki parempilaatusina :)? ja mä oon niiin kateelline sulle ku sä oot siellä vaihossa nauti joka hetkestäs siellä :)!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katoin noit hintoi äsken mun kuitiska, kun oon mm. hupparin sielt ostanut, niin normihinta oli vissiinkin 39.50 mutta maksoin siitä 24.90 dollarii! Ja juu oon tota flickrii miettiny, mut oon aika tunari tollasii käyttämään, haha :D Mutta voin koittaa, jos vaiks viikonloppuun olis aikaa. Hehe, jep mä nautin! Yritän muistaa aina pahoina hetkinä, että joku haluis olla oikeesti mun tilalla, niin se auttaa :)

      Poista

Kiitos kommentista <3