lauantai 5. lokakuuta 2013

fall in USA

 Morjestus ja hyvää lauantaita! Tännekkin on syksy rantautunut ja eilinen ja tämä päivä on ollut aika synkkiä ja sateisia. Asteet täällä hettelee todella paljon ja aamuisin kouluun lähtiessä saattaa olla 5 - 20 astetta. Kuitenkin perjantain kunniaksi heti koulun jälkeen, tai sen jälkeen kun olin pikkusiskon kanssa muutaman sanan vaihtanut Suomeen, lähdin treenaamaan ja kuvailemaan sitä miltä tämä amerikkalainen syksy näyttää. Haha, ei suurta eroa as you can see! Tällä kertaa on vähän raskaampi viikko takana, ei millään tavalla huono, mutta parempiakin on nähty. Mua varmaan stressaa jokin asia todella, sillä kokoajan on ollut vähän ahdistunut olo, joka varsinkin öisin on todella häiritsevää. Saatan heräillä hirmuiseen hien määrään, järkyttävään vatsakipuun, lihaskramppeihin, mitä mulla ei muuten ikänä ennen tänne tuloa ole ollut ja kaiken laisiin muihin erittäin häiritseviin asioihin. Saavutus on, jos en herää viittä kertaa enempää yössä. Eilis iltakin meni ihan koomassa tuon kuvaillu reissun jälkeen, kun en tajunnut missä olen ja mitä pitäisi tehdä. Toivottavasti tämä tästä rauhottuu, sillä vieroitus oireet esim. hiustenlähtö, akne, väsymys ja ruokahaluttomuus ei paranna asiaa. Varsinkin ruokahaluttomuus on paha juttu ja kun tänä aamulla ensimmäistä kertaa kävin vaa'alla, ei yllätys todellakaan ollut mikään positiivinen. No, mulla on vielä reilu kaheksan kuukautta aikaa täällä opetellla pitämään itsestäni parempaa huolta, joten enköhän opi! Toisin sanoen, parempi olisi oppia.

 Nyt tulevalla viikolla koulussa on Spirit Week, eli joka päivälle on erillainen pukeutumis koodi. Maanantaina on Color Day, jolloin kaikki eri asteet pukeutuat erilaisiin väreihin. Senioreilla, eli myös mulla se väri on sininen. Tiistaina on Twin+Compo Day, eli pukeudutaan samoihin vaatteisiin jonkun muun kanssa. Keskiviikkona on Generation Day/USA Day, jolloin freshmanit pukeutuvat vauvoiksi, sophomoret alakoululaisiksi, juniorit aikuisiksi ja seniorit vanhuksiksi tai vaihtoehtoisesti USAn lipun väreihin. Nerd/Fake Injury Day on torstaina, eli pukeudutaan ihan junteiksi. Perjantaina on senioreilla Toga Day ja muulla koululla on Spirit Day. En vielä tiedä miten tulen pukeutumaan mihinkin päivään, sillä vaatekaappi on aika rajallinen ja en kovin montaa toogaa mukaan ottanut. Johonkin päiviin kuitenkin haluan ehdottomasti pukeutua, sillä mitä muilta olen kysellyt niin todella monet aikovat pukeutua. Tämä Spirit Week huipentuu perjantai illalla Homecoming peliin ja lauantaina Homecoming tansseihin. Eli siis paljon kaikkea erilaista luvassa ensi viikolla!

 
Takapihan juoksureitti, johon olen niin rakahtunut <3

 Tässä tälläinen pikkuinen välipostaus mun kuulumisista, mutta pian tapahtuu täällä bloginkin puolella vähän jännempiä juttuja! Muuten vieläkkin olen pahoillani kuvien laadusta, mutta olen varmaan muokannut jotain kameran asetuksia niin, että nuo on jotain eri tiedostoja kuin normaalisti. En saa muokattua niitä tai mitään, koska mikään ohjelma paitsi blogger ei suostu lataamaan niitä. Jos jollain kameraosaajalla on siellä näytön toisella puolella ideaa, mistä tälläinen tyhmyys johtuu niin saa auttaa tätä tyhmää vaihtaria! Tänään suunnitelmissa olisi mm. homecoming mekon metsästystä, mutta jos kaikki menee hyvin saattaa siitä tulla teillekkin pientä koostetta! Sitä enne kuitenkin jatkan enemmän ja vähemmän salaista puuhaani, että joskus saan sen tännekkin asti laitettua, joten ensi kertaan!

6 kommenttia:

  1. Ehkä sun kannattais vähän rauhottuu ei urheilla noin paljoo... Meinaan vaikuttaa ettet muuta tekkää! Rauhotu vähän , nää kavereita, just go with the flow ja nauti sun vuodesta sillä toi on vaa kerran elämässä kokemus eikä kaikilla oo mahdollisuutta tohon !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun on tainnut tarvita olla kärpäsenä katossa tai jonkun on tarvinnut vähän juoruilla, sillä en ole täällä edes kertonut kuinka paljon treenaan haha :D mutta jos silti haluat että selvennän, teen joka kerta killeri treenin max 45 minsaa, joten ei muutamaan otteeseen tehtynä vie mun viikosta kovinkaan paljoa aikaa 8)! Varsinkaan jos sitä vertaa Suomi elämän treeni määrään

      Poista
    2. Ei kenkään oo tarvinnut juoruta mutta oot joka postauksessa vaan sen maininnut nii tulee sellanen olo et treenaat ihan hulluna mut siis en todellakaan millään pahalla sitä tarkottanu !

      Poista
    3. Hehe, hups luulin että oot joku tuttu joka haluaa karkottaa mun viimeisetkin lihaksen rippeet :D ja juu ymmärsinkin ettei ollu mikään pahalla tarkotettu todellakaan :)!

      Poista
  2. Onks sielä koulunkäynti helpompaa? Oon kuullu että kokeet olis kaikki jotain monivalintoja:D ite lähössä nyt ens vuonna jenkkeihin ja mulla on tosi sekalaiset fiilikset...onks kuitenkin kannttavaa lähtee vaikka näyttää siltä että sullaki on aika vaikeeta välillä?:/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinäänsä joo, mutta mä ainakin silti oon aika huono kun toi kielitaito ei mikään mahtava ole ja esim. vieraan kielen opiskelu vieraalla kielellä on vaikeeta! Todellakin on kannatavaa lähteä, tä on ihan mahtavaa ja kaikki nä kokemukset ja kaikki ihan sairaan sanoin kuvailematonta, mutta täällä tulee vaikeeta ihan niin kuin Suomessakin tulisi, eikä se oo paha juttu ollenkaan :)

      Poista

Kiitos kommentista <3