tiistai 1. lokakuuta 2013

October?!


 Moikka! Viikonlopusta sen verran, että lauantai jäi mieleen ihanan ruuan ansiosta, söin nimittäin ensimmäistä kertaa täällä kunnon kalaa! Kotona Suomessa kalaa syödään pariin otteeseen viikossa ja se kuuluu yksiin mun lemppari ruokiin. Täällä mun perhe ei oikein siitä välitä dadia lukuun ottamatta, joten olen kalaa saanut vain tonnikala muodossa Subway-patongissa. Tuo oli siis keitettyä kalaa, jota keiteltiin perheen entisen kirkon pihalla ja päätin lähteä sinne mukaan, kun mom ja dad kävivät moikaamassa kavereitaan. Kalan syömisen lisäksi viikonloppuun kuului tilkkutyönäyttelyä, kaupoissa pyörähtämistä, kirkossa käyntiä, skypetystä ja huima määrä uusia kavereita, tosin Facebook muodossa. Innostuin vähän lisäilemään myös  niitä vaihtereita kavereiksi, kenen kanssa en ehtinyt jutella Madisonin tapaamisessa, mutta nyt ollaan puhuttu sitäkin enemmän. Voi hitsi kun nuo kaikki on niin mukavia! Mitään kummallista ei siis tapahtunut, voisin vähän aktivoitua ja tavata kavereita nyt tulevana viikonloppuna, mutta aina kun se viikonloppu viimein saapuu on olo niin väsynyt ettei millään jaksaisi suunnitella mitään. Tämä on muuten ihan outoa, en yleensä hengaille shortseissa paria päivää enne lokakuuta!

 Maanantai ei sitten ollutkaan ihan mun lemppari päivä. Jotenkin koko päivän vaan kaikki ärsytti ja tuntui, etten saa mitään koulussa aikaiseksi, vaikka näin jälkikäteen ajatellen tutustuin pariin todella mukavan oloiseen ihmiseen. Siltikin koulussa oli kyllä hymy herkässä ja harmitti, ettei ollut niitä parhaita ystäviä kenelle jakaa ärtymystä. Täällä koulussa pitää vaan yrittää hymyillä koko ajan ja jos ei hymyile, joku ajattelee sun olevan todella vihainen tai tulee kysymään onko kaikki hyvin. En sitten puolitutuille halua alkaa selittämään kuinka tällä hetkellä kaikki ärsyttää ja haluaisin mahdollisimman nopeasti pois koulusta. Siinä saisin kuunnella loppu elämän kommentteja siitä eikö Amerikka olekkaan kiva paikka ja haluaisinko lähteä takaisin Suomeen. Onneksi ei kuitenkaan tullut läksyjä tai sain ne jo koulussa tehtyä, joten kun tulin kotiin heittäydyn vaan sängylle koneen kanssa lähes kirjaimellisesti loppuillaksi ja en edes tuntenut huonoa omatuntoa, kyllä täälläkin niitä ei kiinnosta-päiviä saa olla! Fiilis muuttui nopeasti paremmaksi ja virkeämmäksi ja oli kiva taas jatkaa juttelua vaihtarikavereitten kanssa. 
Mun piti myös kuvata uutta videota maanantaina, kun olin jo käsikirjoitellut sitä viikonloppuna, mutta olisin vaan siinä mielen tilassa turhautunut. Nyt on kuitenkin olo paljon parempi ja huonommista hetkistä saa vaan lisää voimaa niin uskon, että voisin saada videon loppuviikosta valmiiksi! 
Koin tossa viikonloppuna myös hämmennyksen, kun oikeasti tajusin Suomessa jo toisen jakson alkavan, tai no jossain kouluissa se on jo alkanut. Niin se aika vaan menee ja tasan viikon kuluttua on mun 2kk päivä täällä. Odotan muuten innolla mun termin vaitumista. Haluan käydä vaihtamassa aineita ja tutustua enemmän uusiin ihmisiin, sillä tämä termi ei ihan mun lemppari ole. Toisaalta eihän tämä nyt mitään kamalaakaan ole, todellakaan, ehkä oon van kyllästynyt joka päivä samaan lukujärjestykseen. Mutta tämäkin viikko on vähän lyhempi, kun torstaina koulussa on lazy start, eli koulu alkaa vasta 10:30! Ensi viikko on sitten Homecoming viikko, mutta täytyy sanoa, etten sitä mitenkään erityisemmin odota, kun olen ihan pihalla kaikesta.

Jokin meni nyt pahasti pieleen ja kuvista tuli näin huonolaatuisia! Ihan hävettää, mutta en millään ehdi parantelemaan niitä, joten suuri anteeksi ja seuraavalla kerralla paremmin!

Onnea niille kokeisiin, kenellä on koeviikko käynnissä!

2 kommenttia:

  1. Löysin sun blogin pari päivää sitten, kirjotat tosi hyvin ja pitkästi! Mulla on onneksi enää yksi koe jäljellä :)
    Oon haaveillut vaihtoon menemisestä, oon nyt siis lukion ekalla ja mulla on vähän kysymyksiä :D
    -Onko hankalaa päästä vaihtoon, jos on kasvissyöjä?
    -Kuinka hyvin harrastus toiveet toteutetaan?
    -Onko siellä kuntosaleja?
    -Onko mahdollista päästä jonnekin ranchille/maalle jossa olisi paljon eläimiä? (ottaako yleensä sellaiset perheet vaihtareita)
    -Kuinka hyvä englannin kieli täytyy olla? (mulla on huono enkku, yläasteella joku 6-7)
    -Pärjääkö siellä, jos oon vähän ujo ja en liiku kauheasti kaupungissa esim kavereiden kanssa? (oon siis yksikseni viihtyvä)
    ..Ja sitten mulle yleensä iskee paniikki joissakin tilanteissa, vaikkapa koulussa jos en ymmärrä mistään mitään tai en löydä luokkia yms.
    -Käytkö muuten siellä esim. ihan parturissa? (tai jossain muussa palvelussa)
    Noi tuli nyt mieleen, kiitos etukäteen jos jaksat vastata näihin ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiitos ja tottakai vastailen, joten tassa tulee :)!
      -En uskoisi, silla itsekkin syon eritavalla kun mun perhe.
      -Mulla ei taalla ole mahdollisuutta harrasta cheerleadingia, vaikka Suomessa sita harrastankin, mutta en tainnut mitaan toiveita edes laittaa? Tosin jos jarjestollesi kerrot etta haluat harrastaa, uskoisin etta 95% todennakoisyydella toteutuu.
      -Osa vaihtareista kay kuntosaleilla, mutta itselle se on vahan vaikeaa, kun kuntosalille on matkaa ja tarvitsisin aina kyydin :/ eli riippuu missa asuu!
      -Juu on todellakin mahdollista, yleensa sellaiset perheet ottaakin, koska talossa on mm. tilaa! Kerrot vaan hakemuksessa, etta pidat paljon elaimista.
      -Aivan sama mika numero on!! Itsekkin hadin tuskin paasin lapi lukion enkussa ja taalla olen ja jopa mina olen kehittynyt! Ala siis siita murehdi :)
      -Parjaa aivan varmasti, mutta silti kannattaa olla todella estoton ja uskaltaa pyytaa esim. apua. Veikkaan, etta taalla vakisinkin sosiaallistuu.
      -Itse ainakin olen oppinut ottamaan taalla asiat paljon rennommin ja tajunnut ettei mitaan hataa ole, joten ihan hyvin tulet luokkien vaihdosta selviamaan! Sitten vain pyydat apua ja parin viikon sisalla tunnet koulurakennuksen ihan kuin omasi nyt Suomessa :)
      -Juu, ihan normaalia elamaa taalla elellaan. Tosin en ole viela parturiin selviytynyt, silla kavin juuri ennen kuin lahdin tanne hehe
      Toivottavasti oli jotain apua ja sait jotain selvaa! Yllattavan hankalaa kirjoittaa koko paivan, jonka on puhut enkkua jalkeen suomea ja varsinkin koulun koneelta jossa ei tosiaan naita kaikkia merkkeja ole :D

      Poista

Kiitos kommentista <3