keskiviikko 6. marraskuuta 2013

happy birthday to me

Moikka, melkeen voisi sanoa, että pitkästä aikaa! Nyt on vaan ollut niin hirveä kiirus joka suuntaa, varsinkin kun maanantai ja tämä päivä (tiistai) ovat olleet täynnä esitelmiä, projekteja ja loppukokeita, sillä keskiviikkona vaihtuu jo jakso. Siitä kuitenkin lisää myöhemmin ja mennään heti asiaan, eli ehdottomasti yhteen mun elämän parhaaseen päivää, lauantaihin, jolloin oli mun 17-vuotis syntymäpäivä. Tai no, mennäänpä ensin perjantai iltaan, siihen hetkeen kun kello Suomessa löi sen 12 ja päivä vaihtui. Mulla oli takana aivan mahtava viikko, en edes tiedä miksi se oli niin hyvä ollut, kaikki vaan oli sujunut, elämä oli enemmän kuin kivaa, mutta niinkuin aina perjantaisin, olin kauhean väsynyt. Parhailta ystäviltä alkoi tulla aivan ihania onnitteluviestejä, joita lukiessa tuli tietysty kyynel silmään. Tosin lähinnä ilosta, kun tajuaa minkälaisia ystäviä mulla on. Noh, kuitenkin dad tuli justiinsa sillon mun huoneeseen ilmottamaan, että on lähdössä jonnekkin ja tietenkin jotain lohdutteli. Kun kaikki muut olivat jossain, ihan huomaamattani vain nukahdin ja heräsin siinä muutaman minuttia enne kuin muut palasivat. Aloin lueskelemaan Suomesta mukaani ottamia kavereiden kirjeitä mulle, leikekirjoja ja valokuvia, jolloin olin ihan tippa linssissa taas ja taaskin dad tulee mun huoneeseen katsomaan olenko vielä hengissä. Ajattelin varmaan, että olin huutoitkenyt muutaman tuntia putkeen, haha. Sanoi kuitenkin loppuun, että huomisesta tulee toivottavasti parempi päivä. Eikä olisi voinut olla enempää oikeassa, tai itseasiassa se parempi huominen alkoi jo muutaman minuutin päästä! Hetken kuluttua mun huoneeseen tuli aivan taivaallisen oreo kakun saattojoukko laulaen onnittelulaulua, sillä olihan mun syntymäpäivä alkanut jo suomessa. No ennen kakun mussuttamista puhalsin tietysti kaikki 17 kynttilää ja muistin toivoa! Pitäisi muistaa toivoa useamminkin, sillä mun toive toteutui jo heti seuraavana päivänä ;).
Synttäriaamu alkoi jo vähän kuuden jälkeen, kun nousin rauhassa syömään aamupalaa ja valmistautumaan päivän urheilusuoritukseen, eli The Biggest Loser Off-Road Challengeen! Tuo tapahtuma järkättiin siis Milwaukeessa ja oli niin siistiä päästä juoksentelemaan tonne BL-paita päällä koko sarjan varmaan suurimpana fanina. Tuohon BL Challengeen ei hirmuisesti osaan ottajia ollut, joka oli todella hyvä, sillä pystyin moneenkin otteeseen vaihtamaan muutamia sanoja exkilpailijoiden kanssa. Samaan aikaan tuolla kuitenkin oli Spartan kisa, joten porukkaa riitti ja jälkeenpäin mietittynä taisin olla yksi nuorimmista. Off-Road haasteen ideana oli, että baseball stadioniin (ulos+sisälle) oli rakennettu 5 km mittainen rata, jonka varrella oli erilaisia haasteita. Ylityksiä, alituksia, pari kertaa itseään korkeampia seiniä, jotka piti ylittää, porrasjuoksua, portaitten hyppimistä, seinäkiipeilyä, painojen nostoja, yli 300 punnerrus-kyykkyhyppy yhdistelmää, vesisaavin kuljetusta, paksulla köydellä hyppynarulla hyppimistä, soutua soutulaitteessa ja vaikka mitä kaikenlaista tuollaista. Meinasi siinä puklu lentää, kun tuollaista maximisuoritusta tunnin verran tehtiin, mutta ei olisi ollut parempaa tapaa aloittaa synttäriaamua! Toivottavasti noita tuli tänneppäin lisää. Päivääkään ei paljoa ehtinyt kulua, sillä kotiin lähdettiin jo ennen 11 ja meillä olikin vielä paljon ohjelmaa jäljellä.
Pienen laittautumisen jälkeen lähdettiin kohti meidän perheen vakkari ravintolaa. Tykkään tuosta paikasta ihan hirmuisesti, ainakin sen vuoksi, että siellä joka annokseen kuuluu alkupala! Tällä kertaa valkkasin Gyros -nimisen annoksen, jota söin kesällä Kreikassa. Taaskin aito ja alkuperäinen kreikkalainen vei selvästi voiton, vaikkei ruokani tosiaankaan mitään pahaa ollut, päin vastoin. Sillä jaksoi ainakin seuraavaan shoppailusession! Lähdettiin siis suoraan syömästä momin kanssa  Milwaukeehen katselemaan vähän joululahjoja ja jotain tarttui onneksi mukaankin. Myönnettäköön, että on vähän paniikkia joululahjoista, varsinkin niistä mitä haluaisin tänne päähän antaa... Jos on ideita, otan niitä erittäin mieluusti vastaan! Muutaman tunnin shoppailun jälkeen nokka kohti kotia ja lepäilemään tunniksi, eli siis syömään lahjaksi saatuja oreoita ja ihastelemaan Suomesta tulleita ihania lahjoja. Kiitos ihanat!
Sitten lähdinkin mun kaverin luokse ja olin ihan varma, että tullaan tekemään meidän enkun projektia, joka piti olla maanantaiksi tehty. Tämä mun kaveri tulee normaalisti avaamaan oven ja kyseli kaikkea muistinko ottaa projektikamat mukaan, jne.. Yhtäkkiä muutaman mun kaveria pompahtaa esiin ja laulae onnittelulaulua! Kun katson vähän sisemmälle taloa ja huomaan, että joka suunnassa on 'Happy Birthday' juttuja! Pöydällä oli eri täytteisiä pitsoja ja italialaista Nutella kakkua, oli niin niin hyvää. Syömisen jälkeen alotettiin katsomaan leffaa, mutta se loppui lyhyeen, kun tuli lähtö hunted houseen! Valaistakseni mm. äitiä, noita taloja on täällä halloweenin aikaan ja se on täynnä maailman pelovimmin pukeutuneita ihmisiä ja lavasteita, ja siellä sitten kävellään sellaista rataa ympäri. Meillä tuo rata kesti lähemmäs puolituntia ja ne käytävät oli niin kapeita, että ihmettelen miten joku tosi amerikkalainen ikinä niissä mahtuu kulkemaan. Odoteltiin parituntia ulkona jääkylmyydessä tonne pääsyä, mutta kyllä se ihan kokemisen arvoinen paikka oli! Vihdoinkin kun päästiin sisälle, olimme jonon viimeisiä ja eksyimme porukasta! Sinne siis mentii noin 10 ihmisen ryhmissä ja ei tajuttu kääntyä, vaan käveltiin päin seinää ja siinä sitten kummasteltiin missä ollaan. Katsoin sitten taakseppäin ja näin maailman kamalimman näköiseksi pukeutuneen pelottelijan. Se oli ihan hirveää ja takerruin mun kaveria vyötäröltä ja toinen kaveri mua vuotäröltä, joten liikuttiin loppumatka ihan kiinni toisissamme ankka-askelia ottaen. Onneksi olin keskellä niin pystyin liian jänskissä kohdissa pitämään silmiä kiinni. Selvittiin kuitenkin hengissä hunted housesta ja kello näytti siinä vaiheessa jo reilusti yli puoltayötä, joten lähes suoraan kaaduttiin nukkumaan.
Tuun näyttämään mun synttärilahjat teille vähän myöhemmin, kunhan ne kaikki päätyy perille vielä. Mulla on myös yksi jymyjuttu teille! Mutta se on ihan oman videon arvoinen juttu. Sanon vaan, että mulla on mulle maailman paras Usaperhe ja Suomiperhe, tosin kyllä sen tiesin jo enne tätä jymyjuttua! Ja vielä vähän jännitystä nostattaakseni sanon, että tekisi vaan mieli hyppiä, huutaa ja kiljua. Vuorokauden sisällä alan vastailemaan kysymyspostauksen kysymyksiin, joita on muuten ihan hullusti, mutta jos vielä sulla on jotain kysyttävää, heitäppä ihmeessä kysymyksesi tänne, vastailen enemmän kuin mielelläni.

Huippua loppuviikkoa aivan joka puolelle palloa!

18 kommenttia:

  1. Myöhäiset onnittelut sulle!
    Ja sun päivät kuulostaa niin kivoilta!! <3
    :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :)! Onneksi täällä on näitä mahtavia päiviä, sillä ne antaa voimia niille päiville, kun tekisi mieli maata sängyn alla vetäen nutellaa suoraan purkista. Eli siis huonojakin päiviä löytyy, tosiaankin :)

      Poista
  2. Ihaaaaaana postaus <3 ps. en pysy pöksyissäni enäääää!!!!!!!!!!! hulluuu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rakas oot rakkain <3 ja en määäääkääään elämä on ihanaaaa!!

      Poista
  3. Kuulostaa aivan ihanalta sun päivä ja meininki muutenkin siellä! Ja toi biggest loser juttu! Ihan mielettömän siisti! Sulla on ihana blogi ja jään odottelemaan tota videota! :) Mahtavaa loppuvuotta sinne! <3 Ja loppuun vielä kysymys, että mikä sun vastaanottava järjestö on siellä USA:ssa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kitos <3 ja joo oli kyllä huisi kokemus! AFS on maailman laajuinen järjestö joten mulla on se täälläkin :)

      Poista
  4. Ihan sairaan kiva postaus!! Itelläki ollu hyvä päivä sitku luin tän niin tuli vielä oikeen lisää hyvä mieli! huikeeta! Hyvää synttäriä ja mahtavia kuukasia siellä<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja ihan tosi kiva kuulla, hyvä että tykkäät :)!

      Poista
  5. oi ihana postaus ja hyvää synttärii :)!!

    VastaaPoista
  6. Vau upeeta! Hyvää synttärii ! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe, toi kyllä oli aika huimaa! Kiitos :)

      Poista
  7. Oi hyvää synttäriä! Ihanan kuulonen hostperhe sulla! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ja myönnettäköön että ihan mukavaan perheeseen oon tullut, hehe :)

      Poista
  8. Vähä siistii ku mäki oon nähny ton Miller Parkin ku oon käyny tuol MIlwaukeessa kerran :DD Mut kiva postaus ja oot nätti :3

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3