lauantai 4. tammikuuta 2014

CALIFORNIA day 1

CALIday1 007
CALIday1 011 Torstai aamulla alkoi matka kohti sitä paikkaa, minne pääsyä olin kirjaimellisesti vuosia odottanut! Neljän tunnin yöunien jälkeen heräsin 04:15 ja mom ajoi minut Chicagon lentokentälle ja heti kun olin päässyt turvatarkastuksista läpi, oli niin onnellinen olo. Loma tuntui samalla lomalta vaihto-oppilaisuudesta, joka tuli todella tarpeeseen. En onneksi kauaa koneeseen pääsyä odottanut, ja kun olin syönyt ihanan tonnikalabagelin (tilasin siis tonnakalan ja sain kinkkujuuston...) ja skypettänyt siskolleni Suomeen, olikin jo aika mennä istuskelemaan koneeseen. Olin saanut viimeisen paikan lentokoneesta, joten istuskelin kahden suht kookkaan miehen välissä purituksissa ja myöskin takana oleva vauva rääkyi koko matkan ja matka oli täynnä ilmakuoppia, mutta se ei mun fiilistä pilannut yhtään! Lento kesti vajaa neljä tuntia ja voin sanoa, että oli kyyneleissä pidättelemistä kun lentokoneen pyörät laskeutui vihdoin ja viimein Californian osavaltioon. 

CALIday1 015
11577971756_3089a3ed92_k.jpg
 Kun vihdoin pääsin ulos lenttokoneesta ja olin saanut laukkuni muutamassa sekunnissa, aloin kirjoittamaan viestiä Elinalle, kuinka pian he olisivat kentällä (kone oli siis ajoissa, joten tiesin, ettei he vielä olisi paikalla) ja kun nostin katseeni kännykästä, oli näkymä ehkä paras ikinä. Vihdon lähes 5 kk jälkeen tavattiin ja tuntui, että kaikki se ollut ikävä vain purkautui siinä kun halattiin pitkään. Niin mahtava fiilis, mitä en voi ikinä unohtaa

CALIday1 031
CALIday1 034CALIday1 048CALIday1 083CALIday1 068CALIday1 069CALIday1 058
CALIday1 029
CALIday1 095
Lentokontältä lähdettiin suoraan kohti Huntington Beachia, jonne ajomatkaa taisi olla  lähemmäs puolituntia. Ajasta en kuitenkaan ole varma, sillä olin niin innoissani koko automatkan ajan, kun  ensinnäkin näin parhaan ystäväni, toiseksikin olin vihdoin ja viimein Californiassa ja kolmanneksi sain puhua suomea! Lämpöasteita tuolla oli ihan mukavasti 25celssiuksesta ylöspäin, ja mulle sanottiinkin, että siellä oli käynnissä lämpimin talvi pitkään aikaan! Palmuja oli joka puolella ja kaikki maisemat oli vaan niin kauniita. Tämän reissun aikana myöskin kamerani meinasi räjähtää kuvien paljouden vuoksi  :D.11577292043_3a149e69fa_c.jpg
CALIday1 113
CALIday1 124
Tämän jälkeen vaihdettiin rantaa ja mentiin vieläkin kauniimmalle Laguna Beachille. Mulle sanottiin, että vesi oli todella kylmää ja ihmiset eivät sen takia ole uimassa, mutta lähinnä vaan pudistelin päätäni ja sanoinkin että vai muka kylmää. Tuolla sitten esimmäistä kertaa koskin tuota vettä ja voi vitsit se oli oikeasti todella kylmää näin talvella! Mentiin syömään rantaravintolaan, joka oli todella kivalla paikalla, mutta siihen koko paikan kivuus jäikin. Odoteltiin nimittäin ensin pöytää todella kauan (joka ei tosin minua ja Elinaa haitannut, sillä oltiin mielellämme rannalla), mutta ruuan odottaminenkin oli ihan toinen juttu ja vihdoinkin kun se ruoka tuli, saatiin noita ei kovin hyviä leipiä sipsien kanssa. No mikäs siinä, mun fiilistä ei ainakaan voinut pilannut mikään!
Collage CALIday1 154 Collage Collage CALIday1 233 CALIday1 321 CALIday1 364 CALIday1 420 CALIday1 470 CALIday1 483 CALIday1 531Tuolta rannalta matkaa  Elinan kotiin oli myöskin reilut puolisentuntia ja  lähes heti talokierroksen jälkeen suuntasimme ulos ottamaan kuvia! Eikä tosiaankaan vain mitään muutamia, vaan sadoittain kuvia. En tähän postaukseen niitä hirveästi viitsinyt laittaa, mutta voin jatkossa tehdä postauksen  jostain hauskoista kuvista meidän reissun ajalta! Kuvien oton  ja ruokailun jälkeen vallattiinkin perheen allasalue ja mentiin istuskelemaan porealtaaseen, kuuntelemaan lempparikappaleitamme ja miettimään kuinka ihanaa elämä välillä onkaanCALIday1 ilta 008Illalla vielä latailtiin kuvia koneelle ja naureskeltiin kuvillemme! Jatkettiin juttelua myöhään ja taidettiin syödä ihania Suomiherkkuja, kuten joululahja suklaita! 
Älkää pelästykö, en usko, että joka päivästä teen erikseen postausta, kun joka päivältä ei ole niin paljon kuvia kuin tältä ensimmäiseltä päivältä. Jos jotakuta kiinnostaa tietää jo etukäteen mitä ollaan puuhailtu, mut löytää intagrammista nimellä @annakatariiin . Sinne olen päivitellyt aika mukavasti kuvia reissusta ja lisää on tulossa! Myöskin olen aika pahasti jäljessä tästä postausaikataulusta, koska sitä joululahjapostausta on myöskin toivottu. Taidankin tästä mennä kuvaamaan lahjani ja Californian ostokseni (ps. laukkuni oli ylipainoinen kun tuli tänne takaisin...), jotta saataisiin nekin tänne blogin puolelle joskus! 
Nauttikaa vielä lomasta, jos sitä on vielä jäljellä, ja jos ei niin nauttikaa sunnuntaista!

13 kommenttia:

  1. oooi oon niiiiin onnellinen sun puolesta ku pääsit käymään tuolla! teillä oli varmasti mukavaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eikä, kiitos paljon <3 oli kyllä ihan tosi kivaa!

      Poista
  2. sun blogis on ihana! kirjotat kivasti ja laitat paljon kuvia :-) sun postaukset piristää mun päivää ja sun videot on tosi hyviä! ja sun kalifornianmatka vaikutti ihanalta ♥ :)

    http://allthatyouneversay.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon :) oli ihan sairaan ihana matka kyllä!

      Poista
  3. Mulla jäi hienan epäselväksi: oliko sun hostperhe mukana vai matkustitko yksin californiaan?onko kaveri myös vaihdossa?kuinka kauan olet siellä? oletteko kaverisi hostperheen luona?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä siis että kysyt :) 1. Matkustin yksin, host mom saattoi mut kentälle ja haki sitten sieltä. 2. Juu on vaihdossa! 3. Olin siellä 6 päivää 4. En ole enää, koska olen jo palannut Wisconsiniin, mutta silloin kun olin asuin heillä!

      Poista
  4. ihanan positiivine postaus, näistä kuvista ja susta välillä huokuu semmone onnellisuus :D

    VastaaPoista
  5. Miten saat sun flikr kuvat näkyy tollee vanhalla tavalla ?

    VastaaPoista
  6. Oi miten ihana postaus... Purskahdin itkuun tossa kohdassa kun kerroit että näit Elinan lentokentällä. Jotenkin kauheen onnellinen ja iloinen postaus <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua ääääks, myönnettäköön et se oli aivan iiihana fiilis ja KIITOS PALJON <3

      Poista
  7. Eikö ollutki toi sun kaveri siinä vaihtari ohjelmassa? :-D Ihana postaus!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3