lauantai 22. marraskuuta 2014

VIHDOIN 18

Jep, tämä on häpeällistä, mä tiedän. Näin pitkään postaamatta, vaikka juttua olisi ollut vaikka kuinka. Okei heti lähdettiin valheen linjalle, ei ehkä ihan vaikka kuinka, mutta sen verran ettei mun olisi tarvinnut vetäytyä täältä kolmeksi viikoksi pois.. Mutta täällä mä nyt olen ja jos siellä ruudun toisella puolella on vielä joku niin suuri moikkaus!
SYNTTÄRIT 007 Tämän kuun alussa, tarkalleen 2.11 koitti vihdoin ja viimein se päivä kun täytin 18 vuotta. Vaikka tämä postaus ei kerro pelkästään siitä, laitoin sen päivän kuvat kuvittamaan tätä tekstiä. Mitkään suuret juhlat mulla ei ollut, parhaimpia kavareita tästä läheltä tuli meille vajaa parikymmentä ja vietettiin iltaa yhdessä. Viikon mittaan olin saanut ihania kortteja ja paketteja sukulaisilta, ketkä eivät mua päässeet moikkaamaan, mutta yksi oli ylitse muiden: paketti mun hostperheeltä! Olen ollut maailman huonoin pitämään Jenkkilän päähän yhteyttä ja he silti muistivat mua, olen niin kiitollinen♥ Mitä muutakaan paketista olisi löytynyt kuin mm. neljä pakettia Oreoita. 
SYNTTÄRIT 025

Maailma ei kyllä mullistunutkaan kun saavutin sen täysi-ikäisyyden, mutta kivaa on kuitenkin että voin aikuisten oikeasti päättää mun asioista. Enhän minä jokapäiväisessä elämässä mitään superpäätöksiä tee, mutta tälläkin hetkellä mietin, että koska menen yksin poliisilaitoiselle hakemaan henkilökorttini ja en tarvitse siihen yhdenkään vanhemman allekirjoitusta. Tosin päätökset rajoittuvat tällähetkellä aika pienelle tasolle, sillä tässä taidetaan vielä vähän aikaa pääsääntöisesti vanhempien lompakolla elää, vasta kun vaihdon vuoksi tässä on vasta lukion toinen luokka menossa ja yli vuosi vielä jäljellä.. Tässä kohti otti vähän sydämmestä kun tajusin, että joudun kestämään tätä vielä niin kauan. Voi apua. Tälläkin hetkellä koeviikko on käynnissä ja pää meinaa pamahtaa espanjan ja ruotsin sanoista.  SYNTTÄRIT 010

Nyt kun päästiin mun syvällisiin pohdintoihin niin raoittaaa niitä teille jonkun verran. Tosiaan jätin cheerleadingin kun tulin Suomeen ja jatkoin lajin parissa, tosin valmentajan roolissa mikä oli todella hyvä päätös. Nyt kun elämä alkaa menemään raiteilleen täällä Suomessa niin olisin valmis aloittamaan uudestaan ja olen ajatellut meneväni karsintoihin tammikuussa. Jos siis pääsen joukkueeseen, saan alkaa taas elämään aika cheertäyteistä elämää. 
SYNTTÄRIT 030

Toinen juttu on, että olen alkanut miettiä vähän pidemmällekkin kuin huomiseen. En jaksa odottaa, että saan pakata taas kimpsut ja kampsut matkalaukkuun ja mennä ulkomaille. Tosin en tiedä mitä haluaisin siellä tehdä; haluaisin taas asua jossain perheessä, niin kuin vaihtovuodenkin aikana, mutta siihen ainoita mahdollisuuksia taitaa olla aupairin homma. Okei itseasiassa, olen jo eksynyt kaikenlaisille aupair sivuille vähän tsekkailemaan. Opiskeluvaihtoon haluan lähteä myös, mutta se ei vielä kuitenkaan ole ajankohtaista koska enhän mä edes tiedä mitä menen opiskelemaan.. Haluan vaan jonnekkin! 
SYNTTÄRIT 013

Oletkos sinä ajatellut lähteä asumaan ulkomaille? Jos niin mitä haluaisit mennä tekemään? Vaihtoon, aupairiksi, töihin jonnekkin muualle kuin lastenhoitohommiin, opiskelemaan? Kerro mulle, tarvitsen inspiratiota, että voin alkaa kehittelemään jotain kivaa lukion jälkeiselle elämälle!

22 kommenttia:

  1. Haaveilen tosta aupair jutusta, et menisin lukion jälkee! Vaihtoon lähtisin kans enemmän kun mielelläni mutta ei oo rahallisesti mahdollista.. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta hei, sit aupair touhut olis kun just sulle luotu!

      Poista
  2. Mä oon aina halunnut asua ulkomailla. Oon itseasiassa hakemassa Suomen lisäksi myös Skotlannin ja Ruotsin yliopistoihin opiskelemaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Skotlantiin on munkin kavereista ja tutuista hakemassa opiskelemaan niin alkaa itseäänkin pikkuhiljaa kiinnostaa paikka, mutta Ruotsi olis kans kiva. Haluisin oppia kieltä!

      Poista
  3. Mulla on aika selkeet suunnitelmat tällä hetkellä (katotaan vaan miten suuri prosentti näistä oikeesti toteutuu..ei mitää yritän kuitenki!) nyt oon siis vaihdossa Ohiossa, sit Suomessa lukio loppuun, haen Helsingin kauppikseen, sitä kautta puolen vuoden yliopistovaihtoon, opiskelujen aikana mahd. paljon matkustelua ja sit jossain vaiheessa haluisin asua Berliinissä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääks kuulostaa superilta! Mäkin haluisin noin selkeen suunnitelman, että edes suunnilleen tietäis minne tähtäis.. Helsingin yliopistokin kuulostais upeelta, ite en kyllä pääsis varmaan mitään alaa opiskelemaan :/

      Poista
  4. Oon nyt lukion ekalla ja en malta oottaa että tää loppuu..! Haluisin niiin päästä jonnekki ulkomaille pidemmäks aikaa. Au pairiks en tosiaan vois lähtee (ainakaan nyt), en nimittäin kestä yhtään lapsia.. :'D Haluisin varmaan mennä lukion jälkeen opiskelemaan Ruotsiin (tai Englantiin), mutta kattoo nyt, tällä hetkellä uskallus ei riittäs.
    Toivottavasti pääset jonnekki ulkomaille vielä ja onnea karsintoihin, jos niihin nyt meet! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, hauskaa koska mäkin vielä muutama kuukausi sitten luulin vihaavani lapsia, mutta yhtääkkiä jotenkin on mieli vaihtunut ja ne onkin ihan jees. Okei mieluummin olisin lasten kanssa ketkä ovat yli 10.. Mutta jos vaan haluut niin kyllä sun uskallus riittää minne vaan!
      Kiitos paljon :)

      Poista
  5. Mä oon lähdössä Exploriuksen kautta Jenkkeihin vaihtoon ens syksynä! :) Sitten amiksessa opiskelut loppuun ja sit haluaisin lähtee auppariks Espanjaan (:

    katiannausa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kateellinen, koska sulla on vielä vaihto edessä.. Sulla tulee olemaan mahtavaa :)

      Poista
  6. Itellä itseasiassa oli tarkoitus lähteä vaihtoon Bostonin seuduille, mutta loppujenlopuksi rakas harrastus täällä vei voiton ja päätin suunnata kohti ulkomaita lukion jälkeen. No, nyt on sitten viimeisestä vuodesta enää loppurutistukset jäljellä ja hakupapereita britteihin, jenkkeihin ja ruotsiin yliopistoihin lähetetty. Veljeni opiskelee myös jenkeissä yliopistossa, joten hinku maailmalle ihan opiskelujen merkeissä ois kova :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, toihan kuulostaa tosi upeelta. Onnittelut tässä vaiheessa siitä että selvisit noista paperitouhuista, kavereita olen kuullut että niitten lähettäminen on ihan sairas urakka! Toivottavasti pääset sinne minne haluat :)

      Poista
  7. Aattelin lähteä lukion jälkeen Amerikkaan lukemaan itteni kandiksi :) College recruiting Finland tarjoaa stipendejä jotka kattaa noin puolet tai enemmän lukuvuosimaksuista, ja ne lupaa löytää vähintään yhden stipendin jos on yli seiskan keskiarvo. Ja jos harrastaa urheilua (ei tarvi olla mitään SM-tasoa, mutta kuitenkin vakituisesti jossakin seurassa), voi saada täyden stipendin, joka kattaa kaikki kulut. Neljä tai kolme vuotta opiskelua jenkeissä ja sitten sen jälkeen suunnitelmat on vähän auki. Joko jatkan amerikassa ja luen itelleni Master's degreen tai sitten haen Suomen yliopistoon ja luen itteni maisteriks. Kandee tosiaan tsekata toi College recruiting Finland jos tällänen homma kiinnostaa :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos superisti vinkistä, kävinkin jo heti tsekkaamassa sivut! Hienot suunnitelmat sulla, toivottavasti noi toteutuu. Tsemppiä :)

      Poista
  8. Vaihtoon oon lähössä ens syksynä :) lukion jälkeisestä elämästä ei mitään käryä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on vielä aikaa ja ehkä vaihdon jälkeen jotain selkenee! Tsemppiä vaihtoon näin ennakkoon :)

      Poista
  9. Mistä noi punaset muovimukit on ostettu, kun niitä tuntuu näkyvän kaikkien muitten bileissä paitsi mun?

    VastaaPoista
  10. Ensi vuonna vaihtoon lähtö ja lukion jälkeen suuntaan varmaankin ulkomaille opiskelemaan täältä ib:ltä:) toivottavasti säkin pääset johonkin päin maailmaa pian!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa upeelta, onnea matkaan! Itseasiassa nyt pikkuhiljaa alkaa olemaan jotain matkustussuunnitelmiakin ;)

      Poista
  11. Itseasiassa mun elämä ens syksyks muuttu aivan täysin kolmen viikonajaksi just eilen. Olin luokkakaverini kanssa Japani inffossa, ja sen jälkee sain tietää että me lähetään sinne Japanii! Tätä riemua!
    Ja OI KYLLÄ! Oon tyyppi jota ei oo luotu suomeen, en viihdy paikoillaan kauaa, olen henkilö joka rakastaa matkustusta ja eripaikkojen näkemistä! <3 2016 joulun jälkeen kun lähen ulkomaille reissaileen vuodeksi kun koulu on käyty loppuun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä, paljon onnea! Olen tosiaankin kateellinen! Sulle tulee varmasti huippuvuosi :)

      Poista

Kiitos kommentista <3